logo F1live.cz

Sainz vynalezl teleport a poskočil do prvého řady: Ani já tomu nerozumím

F9kO-GoWUAAVDmP
© Twitter/Scuderia Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala29. 10. 2023

V kvalifikaci se Carlosu Sainzovi podařil kousek, který by nezahanbil ani žádného kouzelníka. Mezi Q2 a Q3 našel neuvěřitelných více než 1,1 sekundy. Svůj trik nám však neodhalí, protože ani on sám ho nezná.

Ferrari SF-23 jako by mezi Q2 a Q3 ožilo. Charles Leclerc se zlepšil o více než sedm desetin, Carlos Sainz našel ještě další čtyři desetinky. Na rozdíl od nich Max našel jen necelých 0,4 sekundy, ale na jeho obranu je třeba říci, že v Q2 byl mnohem rychlejší než jezdci Scuderie, a tak měl menší prostor pro pokrok.

Co však způsobilo tento obrovský skok? „Ani já tomu úplně nerozumím, protože celý víkend bylo nesmírně těžké složit celé kolo. Dokonce ani v tom posledním kole jsem necítil, že by bylo nějaké výjimečné,“ nedokázal se nadivit Carlos Sainz. „V deváté zatáčce se mi auto dost smeklo, což mi před zbytkem kola trochu zvýšilo teplotu zadních pneumatik, a tím mě to stálo i nějaký čas.“

„Při druhém pokusu jsem odjel mnohem čistší a lepší kolo, ale byl jsem o desetinu pomalejší,“ divil se Španěl. Při těchto slovech bychom se nedivili, kdyby si začal rvát vlasy. „S těmito pneumatikami, na tomto okruhu a v kombinaci s těžko ovladatelným autem to někdy zapadne do sebe, jindy ne.“

Před nedělí má tak nejlepší karty rozdané Ferrari. Pokud se alespoň jedno z nich udrží v čele, bude to pro Scuderii velká výhoda, protože jízda v zákrytu je v Mexiku náročnější než jinde. Nedostatek přítlaku komplikuje jízdu v zatáčkách, a horký vzduch auta vepředu zvyšuje teplotu pohonné jednotky.

Ferrari by mohlo uvažovat nad tím, že si po startu pomůže a vymanevruje Maxe Verstappena, který se určitě pokusí získat zákryt pro sebe. „Můžeme to zkusit, ale nedá se předpovědět, zda se k tomu dostanete. Pokud máte o pár metrů lepší start než Max nebo Charles, tak se najednou nemůžete hrát se zákrytem. Je to nemožné.“

„Já se prostě pokusím startovat co nejlépe, jak umím, protože budu stát na špinavé straně roštu. Už kvůli tomu bude můj start slabší než Charlesův a Maxův, kteří jsou na té čistší straně. Musím se soustředit na dobrý start. Pak uvidím, v jaké pozici se ocitnu a jak bychom si mohli udržet tuto pozici před Maxem,“ avizoval rodák z Madridu.

Ferrari už v této sezóně dokázalo jednou vyhrát, ale velké množství pole positions jen vyhodilo do koše. Nikdo z tifosi by se nezlobil, kdyby Leclerc se Sainzem vylepšili nelichotivé statistiky italské stáje.

„Naše auto dokáže v kvalifikaci zajet dobré časy, ale je těžké ta kola složit a v tom autě odjet 72 kol na pár pneumatikách. Proto jsou kvalifikace dobré, ale závody jsou v neděli,“ vysvětlil Carlos Sainz na závěr. „Doufáme, že uděláme krok vpřed. Ale očekávám, že Max bude příliš rychlý.“