logo F1live.cz

Leclercovo prokletí pokračuje: Chtěl jsem vám ukázat, čeho jsme schopni

Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala2. 3. 2024

Nová sezóna je pro každý tým příležitostí otevřít úplně novou kapitolu v historii stáje. Scuderia Ferrari se tuto novou kapitolu neúspěšně snaží začít psát už několik let a nepodařilo se to ani nyní. Charles Leclerc už na prvním závodě v Bahrajnu mohl nadávat, ale nebylo by mu to nic platné. Opět měl technické problémy se svým monopostem, které z kokpitu nebylo možné vyřešit.

Fanoušci Charlese Leclerca byli před závodem plni očekávání. Monačan startoval z druhého místa, a tak se mohl pokusit zaútočit na Maxe Verstappena a bojovat o vítězství. V prvním kole mu to sice nevyšlo, ale stále měl před sebou celý závod.

„Max měl v zahřívacím kole dost špatný start, hodně se mu protáčela kola, což mě vyneslo v lepším světle,“ porovnával ještě cvičné starty Charles Leclerc. Red Bull však doladil nastavení a Nizozemec nepřišel o žádnou pozici. „Nakonec jsme ale startovali podobně. Pak už jsem neměl žádnou šanci s mými problémy.“

Leclerc sice měl před sebou celý zbytek závodu, ale o pódium už bojovat nemohl. Namísto toho se propadal. Inženýr ho informoval, že měl problémy s nevyvážeností teplot na pravé a levé straně. Důsledkem bylo neustálé přebírání. „Takto nemůžu s nikým soupeřit, je to nebezpečné,“ oznámil ve vysílačce; při brždění mu auto zanášelo do strany.

„Bylo to vážné. Během prvních deseti kol jsem jednoduše nedokázal projet zatáčky 9 a 10,“ přibližoval podstatu svých problémů Leclerc. Nic nepomohlo. „I když jsem šíleným způsobem posunul brzdný balanc dozadu, i tak jsem v každém kole přebrzdil. Dělal jsem velké změny v nastavení.“

„Byl to nesmírně frustrující závod. Dlouho jsem čekal na ten závod, chtěl jsem ukázat, čeho jsme schopní. Nakonec jsme nemohli ukázat vůbec nic, protože brzdný balanc jsme měli úplně mimo, brzdy byly na nic a auto celkově nebylo tam, kde bych chtěl,“ pokračoval utrápený a zklamaný pilot Ferrari. „Musíme analyzovat, co se vlastně pokazilo, abychom se zlepšili. Ani ne zlepšili, ale aby se tento problém už neopakoval.“

Charles Leclerc se v další fázi závodu už k tomuto problému nevyjadřoval. Nebylo to tím, že by se vše vyřešilo. Uvědomil si, že s tím bude muset žít. „Celou dobu jsem to manažoval. Ani jednou to nezmizelo. Během prvních deseti kol se to zhoršovalo každým jedním kolem, proto jsem udělal tolik chyb. Snažil jsem se odhadnout brzdný bod, ale problém se neustále zvětšoval a já přebrzdil.“

„Po deseti kolech se to stabilizovalo, a tak jsem alespoň věděl, že mám problém. Už jsem věděl, co mám očekávat, ale stále jsem se cítil hrozně,“ doplnil.