logo F1live.cz

Seidl: Jezdce nevábíme na horu peněz

Carlos Sainz
© SF Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala30. 4. 2024

Audi už vyřešilo polovinu své jezdecké otázky. Nejžhavějším kandidátem na druhý kokpit je v této chvíli Carlos Sainz, který měl dostat od nového továrního týmu velmi lukrativní nabídku. Generální ředitel Audi Andreas Seidl však odmítá, že by si na svou udici připevnil kufřík plný peněz.

Kdo bude v příští sezóně sedět po boku Nica Hülkenberga? Intenzivně se spekuluje o Carlosovi Sainzovi, který si ještě před koncem sezóny bude muset najít působiště. O španělského jezdce má mít zájem samotné Audi, ale například i Red Bull Racing. Helmut Marko ale prohlásil, že svému bývalému juniorovi nedokáže nabídnout tolik peněz, kolik německá značka.

„My k tomu nepřistupujeme tak, že bychom jezdce nebo jiné zaměstnance lákali k nám na obrovské peníze,“ odmítl Markova slova Andreas Seidl v rozsáhlém rozhovoru pro Auto Motor und Sport. Šéf celého projektu na jedné straně uznal, že Audi skutečně má silné finanční zázemí, ale chce přitáhnout lidi, kteří budou mít stejnou vizi a budou se na rozvoji stáje podílet dlouhodobě, ne hledat způsob, jak si rychle a dobře vydělat.

„V podstatě máme finanční možnosti top týmu, ale skutečně uvažujeme o tom, jak využít i poslední frank nebo euro rozumně a efektivně. Chceme přilákat lidi, kteří se chtějí přidat na tuto cestu a doprovázet Audi při vstupu do Formule 1,“ pokračoval bývalý šéf McLarenu.

Přesně takovým jezdcem je Nico Hülkenberg. Na jedné straně je Němec, což je pro Audi velké plus, na druhé straně ještě nejezdil ve skutečné top stáji. O to více si bude cenit této příležitosti a o to lépe bude motivován.

„Je nám jasné, že vzhledem k současné výkonnostní úrovni je pro nás naprosto důležité mít na startu co nejlepší jezdeckou dvojici,“ zdůraznil Seidl. „Dává také logiku, aby naše příští jezdecká sestava pro tovární tým Audi seděla v kokpitech už v sezóně 2025 a od samotného začátku podporovala projekt.“

Přechod na nová technická pravidla je náročný proces. Pokud se dá, není třeba ho komplikovat výměnou jezdců. A má to i jiné výhody. „Piloti nám mohou pomoci motivovat tým a usměrňovat vývoj. Proto je Nico top volbou. O jeho rychlosti nejsou pochybnosti. S jeho zkušenostmi, týmovou prací a jeho skvělým chápáním techniky nám přináší, co potřebujeme.“

Díky Hülkenbergovi už Audi alespoň teoreticky může pouvažovat i nad méně zkušenými jezdci. A přestože vytvoření vlastní jezdecké akademie je téma, o kterém se Audi právě teď baví, protože „minulost ukazuje, že to může být dobrá investice“, zatím si bude muset vystačit s tím, co je na přestupovém trhu.

Kromě zkušeného Valtteriho Bottase si bude hledat místo například i Kuan-jü Čou. „Má smysl, aby měl alespoň jeden pilot zkušenosti, protože najednou potřebujeme překonat řadu výzev. Můžeme mít tedy dva zkušené jezdce nebo jednoho se zkušenostmi a silného nováčka. Pokračujeme v jednáních, monitorujeme situaci a samozřejmě i výkony Čoua a Valtteriho.“