logo F1live.cz

Andreas Seidl o Neweym: Každý by ho chtěl, ale F1 není o jednom člověku

Adrian Newey
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala30. 4. 2024

Pokud se skutečně potvrdí sílící hlasy ze zákulisí o tom, že Adrian Newey má opustit Red Bull, čeká ho velké dilema. Odejde do důchodu nebo zamíří ke konkurenci? A pokud ano, ke komu? Generální ředitel Audi Andreas Seidl přiznává, že geniálního konstruktéra by chtěli mít všichni v padoku, ale jeho příchod ještě nemusí znamenat spásu.

Několik zahraničních zdrojů v úterý vyrukovalo s informací, že Adrian Newey měl písemně oznámit Red Bullu svou rezignaci. Oficiální potvrzení jeho odchodu prý může přijít již během příštích dnů a hodin.

Pokud k tomu dojde, Adrian Newey si bude moci vybírat. Různé týmy se ho budou snažit zlákat, ale na pomyslné pole position má být Scuderia Ferrari. Kromě ní se mluvilo ještě o Aston Martinu, ale pokud máme věřit zákulisním šumům, technický ředitel červených býků by měl upřednostnit Maranello. Audi je v tomto směru na druhé koleji, přestože do Formule 1 přichází s velkou podporou automobilky.

V rozhovoru pro AMuS se Andreas Seidl vyjádřil i k případnému pokusu o podepsání Adriana Neweyho či podobně uznávaného inženýra, který by dokázal dovést celý projekt k vytouženému cíli. „Je jasné, že v cirkusu F1 jsou jedno-dvě jména, která byste chtěli mít v týmu. Někoho, kdo nepřinese jen know-how, ale díky své slávě přiláká i pozornost.“

A také lidi. Helmut Marko před pár dny přiznal, že týmy si již nemohou dovolit platit nejlepší inženýry na světě a ti odcházejí například do informatického sektoru. Pro mnohé fanoušky F1 mezi nadějnými inženýry je však velkým tahákem představa spolupracovat s legendou Adrianem Neweym, a tak se uskrovní i s menší mzdou, kterou jim týmy mohou nabídnout po zavedení rozpočtového stropu.

„Na druhé straně Formule 1 není šou jednoho muže. Je důležité sestavit silný tým se správným přístupem a s cílem společně něčeho dosáhnout,“ podotýká manažer se zkušenostmi z BMW, Porsche či McLarenu. „Proto je při obsazování klíčových pozic důležité zajistit, že relevantní zaměstnanci posílí tuto kulturu. My jsme také velmi atraktivní pro top lidi z této oblasti a jsem si jistý, že na úvod máme ty správné lidi.“

Současná továrna Sauberu v Hinwile se výrazně rozroste. Už teď víme, že ji bude navštěvovat Nico Hülkenberg, ale jezdecká dvojice je jen vrcholem ledovce. Audi plánuje rozšířit počet zaměstnanců přibližně o polovinu.

„Momentálně se nacházíme o osmicifernou částku pod rozpočtovým stropem, který stanovují pravidla, a máme kolem 600 zaměstnanců,“ popisuje současnou situaci v týmu Seidl. Postupem času se Sauber, resp. Audi bude blížit ke stropu. „Cílem je co nejrychleji navýšit počet zaměstnanců z 600 na 900. Už nyní máme k dispozici talentovaný tým a pokračujeme v jeho posilování o odbornost a zkušenosti.“

„Loni se nám podařilo najmout několik lidí z jiných týmů, z Formule 1 a jiných odvětví. Někteří už u nás začali pracovat, jiní čerpají tradiční nucené dovolené v F1. Je to přetrvávající proces. Když Audi oznámilo, že převezme 100 procent stáje, započali jsme další fázi náborové kampaně,“ dodává 48letý Němec. „Tento projekt na scéně vyvolal obrovský zájem. Když prémiová značka s takovou motoristickou historií vstoupí do F1, má to enormní půvab.“