logo F1live.cz

Zak Brown jen víří vody, prohlásil Verstappen

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 5. 2024

Formule 1 je soubojem mozků a soubojem o mozky. Odchod Adriana Neweyho byl ideální příležitostí, aby celý paddock svorně spekuloval a věštil budoucnost. Šéf McLarenu Zak Brown a boss Mercedesu Toto Wolff samozřejmě využili odchodu hlavního technického ředitele Red Bullu k psychologickým a mediálním hrám. Alespoň to si myslí pilot týmu Max Verstappen.

Všechno rozpoutal Brown, který před médii poznamenal, že do schránky ve Wokingu přichází stále více životopisů z Milton Keynes. Dokonce předpovídá, že odchod Neweyho je první kamenem padajícího domina. Toto Wolff se následně nenechal dvakrát nabádat.

„Zak má absolutní pravdu. Vidíme spoustu životopisů z Red Bullu na všech úrovních. Neřekl bych ale, že je to něco, co by se vymykalo normálu. Lidé mění týmy a chtějí změnit prostředí,“ prohlásil šéf Mercedesu. Následně dostal příležitost k vyjádření i Christian Horner. Zpočátku se zdálo, že se nenechá vyprovokovat, ale pak neodolal a Wolffovi vzkázal, že pro jeho tým dnes pracuje 220 jeho bývalých lidí.

Přestupy zaměstnanců jsou běžnou součástí Formule 1. Pokud se nejedná o vrcholový management, ale „jen“ o běžné zaměstnance, obvykle to uniká pozornosti médií. Kromě toho jde téměř výhradně o interní záležitosti, takže slova Browna a Wolffa prostě nelze nezávisle ověřit.

I pilot Red Bullu Max Verstappen se domnívá, že jde o obyčejnou součást zákulisních, mediálních a psychologických her. Uvedl přitom, že vzhledem k úspěchům týmu je zájem o jeho zaměstnance nezbytný. „Zak se zjevně jen snaží vířit vody. My jako tým nemůžeme s takovými komentáři nic dělat,“ řekl Verstappen.

„Samozřejmě rozumím, proč to dělá. Každý se snaží přilákat naše lidi. Příliš mě to však nezajímá. Vidím titulky, ale neklikám na ně,“ dodal.

Podle několika komentářů má mnoho klíčových zaměstnanců Red Bullu uzavřené dlouhodobé smlouvy. To však platilo i o Neweym, takže Verstappen dodává, že do hry pokaždé vstupují „lidské aspekty“. Sám Max má smlouvu do konce sezóny 2028, ale ani to nezabránilo Mercedesu, aby s ním veřejně koketoval. Každý kontrakt lze totiž zrušit, rozvázat nebo se v něm nacházejí různé výstupní klauzule.

„V životě nic není garantováno,“ přiznal Verstappen. „Může se také stát, že zítra ráno se už neprobudím. Koneckonců tak nemůžete tvrdit, že něco v životě je na sto procent jisté.“

„Samozřejmě, bylo uzavřeno mnoho dohod, ale je také důležité, aby byli všichni spokojeni se svou prací a cítili se vážení uvnitř týmu. Součástí všeho tak je mnoho lidských aspektů,“ dodal Verstappen.