logo F1live.cz

Alonso o ambicích Aston Martinu: V roce 2026 chceme napodobit úspěch Red Bullu

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala15. 5. 2024

Toto prohlášení Fernanda Alonsa si rovnou uložte a nastavte si připomínku na květen 2026, abyste mohli zhodnotit, do jaké míry byly ambice Aston Martinu před zavedením nových pravidel reálné a do jaké míry to byla jen iluze. Alonso totiž avizuje, že tým ze Silverstone by chtěl ovládnout novou éru efjednotky.

Před příchodem nových pravidel všichni přeskupují síly, přijímají inženýry, rozšiřují továrny a usilovně pracují na tom, aby udělali co největší krok k vytouženým titulům. Výjimkou není ani Aston Martin, ze kterého spolupráce s Hondou udělá tovární tým.

Vzpruhou pro britskou stáj bude i zbrusu nová továrna s větrným tunelem, ale i spolupráce s dodavatelem paliv Aramco, který již nyní sbírá zkušenosti s ekologickými palivy v juniorských šampionátech pod královnou motorsportu.

Všechny kousky skládačky pomalu zapadají do sebe s jediným cílem. Fernando Alonso ho popsal velmi jasně: „Pro všechny jsou nejdůležitější pravidla pro rok 2026. Ze současných regulí, které vešly v platnost v roce 2022, nejvíce vytěžil Adrian [Newey], ale například pravidla pro rok 2014 trefil nejlépe Mercedes.“

„Nikdy nevíte, co se stane v roce 2026. My chceme být Mercedesem z roku 2014 nebo Red Bullem ze sezóny 2022,“ prohlásil Španěl, kterého jistě tyto ambice a také konkrétní kroky Lawrence Strolla přesvědčily setrvat v týmu. „Myslím si však, že mnoho lidí doufá v přesně to samé.“

Všichni jsme velmi zvědaví, zda se Aston Martinu podaří naplnit tato svá očekávání a porazit takové značky jako Ferrari, Mercedes, Audi, ale i Red Bull. Přestože v táboře červených býků bylo v posledních týdnech cítit otřesy a Adrian Newey seskočil z této zeměplochy, Alonso nečeká, že by to Red Bull oslabilo.

„To si nemyslím,“ odvětil Alonso, který za tím vidí zejména mediální hru. „Už od roku 2021 dominují tomuto sportu a když se začne dít něco mimo tým nebo mimo soutěžní víkend, tak se o daném týmu píše spousta zpráv, protože všichni je chtějí porazit. Všichni je chtějí destabilizovat, aby byli schopni porazit je na trati.“

„Kdyby přišel o technického ředitele nebo konstruktéra jiný tým, nebyly by z toho tak velké zprávy dne, jako když se to stane vítězné stáji. Ale uvidíme, co se děje v budoucnosti,“ doplnil dvojnásobný šampion.