logo F1live.cz

Kdy udělá Mercedes větší pokrok? Podle Wolffa potřebuje „několik závodů“

George Russell
© LAT Images/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 5. 2024

Mercedes vstoupil do sezóny 2024 na vlně opatrného optimismu. Tým se konečně vzdal konceptu bez bočnic a zdálo se, že teď už ví, jak to správně poskládat. Ukázalo se však, že monopost W15 výrazně ztrácí nejen na Red Bull, ale také na Ferrari a McLaren. Podle Tota Wolffa si ale fanoušci musí počkat na nějaké zásadnější pokroky.

Mercedesu se nedaří správně nastavit svůj letošní monopost. Nový stroj ukázal záblesky dobrého potenciálu, ale jen za správných okolností. Podobně jako pneumatiky, i auto pracuje ve velmi úzkém okně.

Snaha léčit nedostatky vedla tým k nasazení nové podlahy v Miami. Podle slov šéfa stáje Tota Wolffa bude pokračovat snaha týmu i v Imole, kam dorazí zbytek „prvního pořádného upgradu v sezóně“, ale Rakušan krotí nadšení slovy, že ještě nepřišel ten správný čas na oslavu.

„Prvních šest závodů pro nás nebylo jednoduchých, ale postupně jsme pochopili, kde se potřebujeme zlepšit. Zároveň jsme vytvořili jasnou cestu, jak to vyřešit,“ ujistil Wolff. „Potrvá několik závodů, než se dozvíme, jestli to přineslo ovoce. Každý však tvrdě pracuje, aby to bylo co nejdříve.“

„Mezitím potřebujeme maximalizovat potenciál našeho balíku. Do Imoly přivezeme další vylepšení. Doufejme, že nás posunou správným směrem,“ dodal s nadějí Wolff.

Také šéf traťových inženýrů Andrew Shovlin ujistil, že v Brackley nyní vědí, co způsobilo nelichotivé výsledky v úvodu sezóny 2024. Stejně tak vědí, co potřebují změnit. „Myslím si, že máme rozumnou představu o tom, kam bychom měli posunout vývoj,“ prohlásil.

„Není to tak, že bychom na každé trati měli stejný problém. V Džiddě auto poskakovalo v rychlých zatáčkách, ve kterých se těžko dalo zvládnout. V Melbourne zase rapidně degradovaly zadní pneumatiky. Myslím si, že do Suzuky jsme to vyřešili, ale problémy můžete odstraňovat jen postupně,“ říká Shovlin, podle něhož je náprava na cestě.

„Na rozdíl od posledních pěti nebo šesti závodů, na kterých jsme jezdili do značné míry se stejnou specifikací monopostu, přineseme v průběhu následujících velkých cen šňůru aktualizací,“ dodal Shovlin.