logo F1live.cz

Vasseur si povzdechl nad umístěním garáže Ferrari

F-CzQDQXEAE349p
© Twitter/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala4. 11. 2023

Po páteční kvalifikaci se v několika týmech pustili do analyzování toho, co mohli udělat lépe. Spokojeností nezáří ani ve Ferrari. Jeho šéf Frédéric Vasseur lamentuje i nad umístěním garáže, které prý italské stáji zkomplikovalo rozhodující momenty kvalifikace.

Charles Leclerc si v pátek dokázal vybojovat druhé místo, ale Carlos Sainz skončil až osmý. Po trestu pro George Russella si sice ještě o jednu pozici polepšil, ale je jasné, že tým jako Ferrari nemůže jásat nad sedmou startovní pozicí.

Šéf týmu Frédéric Vasseur si po pátku povzdechl nad tím, že jeho stáj má hned druhou dvojici garáží v boxech. Tým se tak nedokázal dostat na čelo pole a zajet své kolo na úplném začátku Q3, kdy byly podmínky suverénně nejlepší.

“Umístění naší garáže v boxech hrálo proti nám v Q3,” prohlásil Frédéric Vasseur. “Před námi se totiž ocitla celá řada vozů, což našim jezdcům zkomplikovalo život z hlediska managementu teplot pneumatik.”

Charles Leclerc se však ve vysílačce ptal, zda by ho tým nepustil i dříve. “Nemůžeme počkat na konci boxů, abychom byli na trati jako první?” požádal Monačan a o pár sekund začali mechanici připravovat vůz na výjezd z garáže. Mezitím se však před něj stihli dostat Alonso, Stroll, Hamilton, Verstappen a Russell. Carlos Sainz měl před sebou ještě i Landa Norrise.

Pořadí garáží je určeno výsledky v loňském šampionátu. Ferrari jako druhý nejlepší tým má i garáže na druhém místě za Red Bullem, který si v Sao Paulu vybral boxy hned na začátku pit lane.

“Každý měl k dispozici jen jeden výjezd, ale Charles své auto dobře zvládl a zajistil nám start z první řady,” pochválil Leclerca jeho šéf. “O náročnosti podmínek na trati svědčí i fakt, že když přejel cílovou čáru, měl pocit, že jeho kolo nebylo vůbec dobré.” Stejný pocit měli i ostatní piloti včetně Maxe Verstappena.

Čím později jste se však objevili na trati, tím to bylo horší. “Když později vyjel na trať, musel čelit silnějšímu větru než ostatní. Poslední tři jezdci, kteří opustili garáž, byli i poslední tři ve výsledcích,” poukazuje na korelaci mezi podmínkami a výsledky Vasseur.

Lékem na problémy Ferrari by bylo prostě vyjet z garáže dříve, ale i to má své nevýhody. “My jsme na vstupu do boxů za Verstappenem a Pérezem. Když však vyjedete příliš brzy, riskujete, že budete mít příliš studené pneumatiky, což za takových podmínek není dobré. Je třeba hledat balanc. A když jste na vjezdu do boxů a ostatní se dostanou před vás, mají výhodu. Nakonec to ale dopadlo dobře.”

Vasseur nakonec našel i jedno pozitivum při pohledu na výsledky kvalifikace, když se chopil šance zavtipkovat si na Pérezův účet. “Alespoň se neocitneme v sendviči mezi Verstappenem a Pérezem!”