logo F1live.cz

V Mercedesu nevědí přijít na kloub problémům, domnívá se Čandhok

F-GT1o8W8AA3Trs
© Twitter/Mercedes
Tomáš Masár
Tomáš Masár9. 11. 2023

Sezóna v podání Mercedesu je plná vzestupů a pádů a jinak tomu nebylo ani v Brazílii. Tým z Brackley a Brixworthu se na okruhu Interlagos vyloženě trápil, přičemž jen několik závodů dozadu bojoval o prvenství. Podle Karuna Čandhoka by měli Němci přijít tomu, co stojí za výkyvem formy černých monopostů, co nejdříve na kloub. V opačném případě hrozí, že se budou „stříbrný šípy“ stejně nestabilními výkony, jako teď, prezentovat i v nadcházející sezóně.

Hamilton obsadil na Velké ceně Sao Paula podprůměrnou osmou příčku, když se od startu závodu jen kontinuálně propadal, zatímco George Russell pro jistotu závod ani nedokončil. Mercedes byl v Brazílii jednoduše do počtu a podle Karuna Čandhoka ve skutečnosti v týmu nevědí ani proč. A to je problém.

Ind se totiž domnívá, že v případě, že Mercedes nepřijde na kloub tomu, co způsobuje jeho nestabilní formu, nebude moci na prvenství v závodech ani v samotném šampionátu pomýšlet ani o rok.

„Pokud mám správné informace, tak Hamiltona od toho, aby dostal v závodech kolo, dělilo jen deset sekund,“ nechal se slyšet pro Sky Sports Karun Čandhok. „Domnívám se, že si (v Mercedesu) kladou hodně otázek. Musí pochopit, v čem spočívá kořen problému,“ vysvětlil bývalý pilot HRT a záskok Lotusu. „V posledních několika závodech, kdy byli rychlí, ukazovali i světlé stránky, ale nesmíme zapomenout na to, že je v Austinu diskvalifikovali.“

„Nemůžete bojovat o vítězství v šampionátu, pokud máte vzestupy a pády, přičemž jasně nerozumíte, proč k tomu dochází. Kdyby v Brazílii řekli, že ‚jsme si vědomi toho, že se tu budeme trápit‘ nebo ‚víme, že budeme slabí‘, vzali bychom to s nadhledem, bylo by to v pořádku. Nic takového však nezaznělo. Zdá se, že úplně nerozumějí tomu, proč se jim daří, když se jim daří a proč se jim nedaří, když se jim nedaří. To je problém, na který budou doplácet i v příštím roce.“

Nestabilní Mercedes je podle Čandhoka v ostrém kontrastu s McLarenem, který se ve stejném světle prezentuje na každé jedné z tratí, a to bez ohledu na to, zda je slunečno, prší, nebo se okruh nachází ve vyšší nadmořské výšce.

„Od modernizace v Rakousku byli vpředu na každém typu trati, v každé jedné zatáčce a víkend co víkend,“ poznamenal Čandhok. „Ať bylo mokro nebo sucho, byli vpředu, co dává aerodynamickému oddělení jistotu, že auto funguje.“

„Přesně to Mercedesu chybí. Tento víkend byl pomalejší než AlphaTauri, Alpiny, mnohem pomalejší než McLaren, Red Bull a Aston Martin. Je to matoucí,“ dodal Ind.