logo F1live.cz

Bylo by hloupé zahodit tento koncept, zní z Red Bullu

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 11. 2023

Red Bull se stal tvůrcem nejúspěšnějšího konceptu v současné Formuli 1, dokonce by se dalo říci, že v Milton Keynes se zrodil jediný správný design. Myšlenky týmu kolem Adriana Neweyho jsou dnes hojně kopírovány a i když týmy přišly s několika vlastními nápady a inovacemi, koncept Red Bullu se stal základem designu současné Formule 1. Tento tým se tak před rokem 2024 nemusí pouštět do žádné velké revoluce.

Zatímco ostatní týmy mluví o velkých změnách před startem nové sezony, v Milton Keynes nic takového nepotřebují. Samozřejmě, do konce aktuálního cyklu pravidel zbývají ještě dva roky, což je více než dost času, takže Red Bull musí být při vývoji nadále důsledný. Pokroky soupeřů jsou zdviženým ukazovákem pro celý tým včetně hlavního inženýra Paula Monaghana.

„Nebude moudré, kdybychom se auta ani nedotkli, protože naši soupeři se přibližují,“ řekl dlouholetý zaměstnanec Red Bullu, jehož cituje Motorsport.com. „Ve srovnání s předchozími roky a předchozími generacemi monopostů jsou ale pravidla dost přísná. Tehdy jste si ještě mohli dovolit zamíchat s kartami o trochu více.“

„Asi vás nepřekvapí, když řeknu, že budoucí auto bude evolucí letošního, protože by bylo trochu hloupé zahodit tento koncept. Zároveň však musíme udělat jistý pokrok a zlepšit naše časy na kolo. Soupeři nám šlapou na paty a když se jim podaří udělat krok vpřed, my bychom raději měli udělat o něco větší,“ říká Monaghan.

Nové auto se tak dočká početných vylepšení, vždyť na to letošní nenasadil Red Bull upgrady už pár měsíců, ale na rozdíl od ostatních továren, v Milton Keynes se nepracuje na kompletním překopání základů šasi. „RB20 bude nést mnoho zkušeností a výhod z letošního auta. V Bahrajnu uvidíme, zda jsme odvedli dostatečně dobrou práci,“ řekl Monaghan.

Red Bull si již odpykal trest za překročení rozpočtového stropu v roce 2021. V nové sezóně se nemusí obávat zkrácených směn ve větrném tunelu. Podle hlavního inženýra stáje byl jedním z vedlejších produktů penalizace zefektivnění pracovních postupů. Tato schopnost bude podle Monaghana velmi významná i směrem do budoucnosti.

„Donutilo nás to zamyslet se nad efektivitou naší práce ve větrném tunelu a na CFD. Všichni se museli vyrovnat s omezeními a každý chce být efektivní, takže jsme provedli několik drobných úprav. Nemyslím si, že jde o nějaké revoluční myšlenky, ale každé takovéto zlepšení pro nás představuje přínos a stane se součástí našich procesů i v budoucnosti,“ řekl Monaghan.