logo F1live.cz

Hülkenberg si věřil i na sedmé místo, rozhodl se však šetřit munici

Nico Hülkenberg
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala4. 5. 2024

Nico Hülkenberg se ve svém Haasu opět probojoval do třetí části kvalifikace a svého budoucího zaměstnavatele nadále utvrzuje v tom, že se rozhodl správně. Německý pilot mohl dokonce skončit na parádním sedmém místě, kdyby se v americké stáji nerozhodli sprintovou kvalifikaci tak trochu obětovat.

Závěrečná část sprintové kvalifikace je vždy napínavá. Každý pilot má k dispozici v podstatě jen jeden pokus, ve kterém to musí naplno roztočit. Nico Hülkenberg nakonec z elitní desítky těsně neporazil nikoho, ale vzhledem k tomu, s jakými starými gumami jezdil, to byl více než úctyhodný výkon.

Haas se v pátek probouzel jen postupně. „Ráno jsem se v autě necítil vůbec dobře. Někdy však potřebujete chvíli. Podařilo se nám trochu napravit některé věci v nastavení. Jak dobře víme, při takovém omezeném prostoru pro trénink to bylo těžké,“ říkal před mikrofonem F1TV Nico Hülkenberg.

Budoucímu pilotovi Audi na úvod kvalifikace spadl kámen ze srdce, ale odlehčený o něj se pak rozběhl. „V SQ1 jsem byl na hraně vypadnutí. Z mé strany to nebylo moc čisté, takže jsem měl kus štěstí. SQ2 byla velmi čistá a velmi dobře zvládnutá.“

„No a v SQ3 jsem nasadil jen použitou sadu, abych měl plně nabité zbraně na sobotu a neděli,“ prozradil Hulk, který v závěru vyjel na trať na pneumatikách, které měly za sebou sedm kol. Všichni ostatní s výjimkou Lance Strolla obuli zbrusu nové softy. Kdyby jen Haas sáhl po nové směsi… „Bylo to však těsné, myslím, že na jeden z Astonů na sedmém místě nám chyběla desetinka. Je to škoda, měl jsem pocit, že to v sobě mám. Každopádně byl to dobrý den.“

Haas mohl skončit v nejlepší pětce, míní Magnussen

Zatímco Hülkenbergovi chyběla desetinka na sedmého Strolla, půl desetinky na osmého Alonsa a 0,004 sekundy na devátého Norrise, pro Kevina Magnussena sprintová kvalifikace skončila již po druhé části. A sypal si za to popel na hlavu, protože věřil, že výsledek mohl být mnohem lepší.

„Zbabral jsem to. Měl jsem dobrou rychlost. Ukázal jsem ji v SQ1, ale v SQ2 jsem nedokázal zajet dobré kolo. Zbabral jsem to,“ vyčetl si Kevin Magnussen chybu, která ho stála postup. „V sedmé zatáčce jsem brzdil pozdě a netrefil jsem apex. Celé kolo bylo ztraceno. V předchozím kole jsem se zase ocitl v provozu, takže ani ten čas jsem neměl k dispozici jako pojistku.“

„Zbabral jsem to,“ zopakoval i potřetí. „Auto mělo dobrou rychlost. Zdálo se, že má potenciál na nejlepší pětku. Jsem dost rozzlobený.“

Pokud měl Haas skutečně šanci skončit tak vysoko, je to dobrá zpráva před sobotou a nedělí. „Uvidíme zítra. Myslím si, že s naším autem budeme moci předjíždět. Snad ve sprintu budeme mít rychlost a posuneme se výše.“

Související zprávy