logo F1live.cz

Verstappen nebyl při plné síle. Opakované záběry ukázaly poškození podlahy

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala7. 5. 2024

McLaren dokázal v závěrečné části závodu přesprintovat Maxe Verstappena, ale není třeba se radovat předčasně. Z tábora červených býků zní, že Max Verstappen nemohl ukázat plný potenciál svého auta. Bránila mu v tom díra v podlaze.

Vítězství Landa Norrise bylo důležitým oživením šampionátu i pódiové ceremonie, na které jsme plamennou radost z premiérového vítěze ve velké ceně neviděli už od Brazílie 2022, kterou vyhrál George Russell.

Nikdo nepochybuje o tom, že Lando Norris si tento triumf plně zasloužil, ale směrem do budoucna je důležitá i jiná otázka: Budou se takové velké ceny opakovat častěji? Dokáže se McLaren pravidelně zapojovat do bojů o vítězství? Pokud jsou vyjádření Christiana Hornera pravdivá, měli bychom při předpovědích o budoucnosti Maxe Verstappena zůstat nohama na zemi.

„Okolo 20. kola trefil kužel, což způsobilo dost velké škody na podlaze auta,“ uvedl šéf týmu Christian Horner na margo problémů Maxe Verstappena.

Holanďan na tiskové konferenci nejprve konstatoval, že si na rychlosti svého auta nevšiml žádnou změnu, ale byl to zřejmě jen jeho pocit. „Budeme se muset podívat, jaký to mělo přesně efekt. V té fázi měl však dostatečnou rychlost. Před poškozením se vzdaloval Oscarovi a Landovi vzadu. Samozřejmě, pak jsme zamířili do boxů.“

„Bezpečnostní vůz vyjel na trať v nejvhodnější moment pro Landa, a dopřál mu v podstatě pitstop zdarma. Pro nás to nebylo nic moc, protože jsme byli na gumách, které měly o šest nebo sedm kol víc. Myslím si, že s tím poškozením je druhé místo ve skutečnosti docela slušný výsledek,“ našel jedno pozitivum 50letý Angličan.

Max Verstappen v pozdějším rozhovoru prozradil: „Když jsme auto zatlačili zpět do garáže, objevili jsme i poškození podlahy. Byla v ní díra, která mohla vzniknout, když jsem trefil kužel.“

Podle prvotních analýz inženýrů z Milton Keynes díra v podlaze připravila Maxe Verstappena o řádově několik desetin na kolo, což by vysvětlilo jeho manko v závěrečné části závodu.

„V každém kole při průjezdu první zatáčkou ztrácel dvě a půl desetiny,“ prohlásil Christian Horner. „Zapříčinilo to poškození? Myslím si, že když se podíváte na záběry toho, co mu na autě chybělo, řeknete si, že takhle to navrženo nebylo.“

Související zprávy