logo F1live.cz

FIA testuje nové kryty kol do deště. Vypadají vskutku podivně

Kryty kolies na Ferrari
© Formu1a.uno
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 5. 2024

Další kolo snahy o zamezení vodní tříště, která brání jezdcům ve výhledu. Mezinárodní automobilová federace vyvíjí v posledních měsících iniciativy, které umožní jezdcům a týmům zlepšit viditelnost v dešti. Jeden návrh, který týmy testovaly loni, zřejmě definitivně zavrhly. Ve čtvrtek ráno v Maranellu proběhl test nové generace krytů kol, a ty vypadají vskutku zvláštně.

Od nenápadných „blatníků“, které nejsou na první pohled ani vidět, přešla FIA k úplnému zakrytí všech čtyř kol. Premiéra se uskutečnila ve čtvrtek ráno v Maranellu. Na místě nechyběli ani zástupci italského portálu Formu1a.uno. I když test nebyl veřejný, každý ví, kam se má postavit, aby měl dobrý výhled na okruh ve Fioranu.

Do kokpitů dvou Ferrari zasedli junioři stáje Oliver Bearman a Arthur Leclerc. Italská média avizovala, že koncem tohoto týdne Fiorano ožije. Tým si na okruhu má vyzkoušet vylepšenou verzi monopostu v rámci filmovacího dne. Jedná se o poslední etapu vývoje velkého balíku vylepšení, jehož nasazení se očekává v Imole.

Kromě toho však bylo na programu ještě testování nových krytů kol do deště. Loni zkoušela FIA dost odlišné řešení, které s pomocí Mercedesu a McLarenu nasadila v Silverstonu. Šlo o velkolepý neúspěch. Monopost prvního jmenovaného týmu tehdy dostal kryty, druhý ho pronásledoval. Data však nenabídla očekávané výsledky.

Řešení, které nafotili reportéři italského portálu Formu1a.uno, je dalším produktem snahy technického oddělení FIA pod vedením Nikolase Tombazise. Testování prototypu tentokrát připadlo Ferrari, které ve Fioranu disponuje zavlažovacím zařízením. Sluneční jarní den v Itálii se tak během několika minut změnil na deštivý a na trať vyrazil monopost F1-75 z roku 2022 a letošní SF-24 – zatím bez vylepšení, které prý uvidíme až v pátek – bez krytů kol.

Výsledek můžete vidět sami na obrázcích Formu1a.uno. Zdá se, že není možné přijít s řešením, které by bylo patrné až při bližším pohledu. FIA se totiž zjevně rozhodla, že pro zlepšení viditelnosti je nezbytné zcela zakrýt všechna kola.