Sargeantovo šasi náraz přežilo
Šasi Logana Sargeanta náraz v prvním tréninku přežilo, potvrdil tím na sociálních sítích i ústy šéfa Jamese Vowlese. Problémy však přetrvávají. Americký závodník při nárazu zničil vylepšené přední i zadní křídlo a po zbytek víkendu se musí vrátit ke staré specifikaci. Kromě toho není jisté, zda mechanici zvládnou opravit rozsáhlé poškození do startu druhého tréninku.
After a first look at Logan’s car following the FP1 incident, there is extensive damage to the front suspension as well as the gearbox, however the chassis looks okay. The team will attempt to repair Logan’s car in time for FP2. pic.twitter.com/wglJqktyrD
— Williams Racing (@WilliamsRacing) April 5, 2024
James Vowles confirms the chassis is OK for Williams but there rest of the damage is significant.
Will be tough to get the car ready for FP2, but not weekend-ending for Sargeant#F1 #JapaneseGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) April 5, 2024
Still no spare chassis, but Williams has new front wing endplates and rear and beam wing options
Yesterday Sargeant said: "It’s Formula 1, if you’re careful, you’re nowhere. So it’s really not even a question. You have to be committed, confident and hope nothing goes wrong!” #F1
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) April 5, 2024
Další rychlé zprávy
K večerní tříhodinové jízdě na virtuální 24-hodinovce Max Verstappen ráno přidal další dvě hodiny. Svému týmu dnes navýšil náskok o přibližně deset sekund a pohodlně vede.
Na streamu s ním původně chtěli udělat i rozhovor, ale Holanďan musel utíkat na okruh. O necelých pět hodin už totiž bude závodit na VC Emilia Romagna.
max just got out of car 20, leading comfortably.
and theres only less than 5hrs until the imola race 😭 pic.twitter.com/NmOgLRRJUy
— nini (@SCUDERIAFEMBOY) May 19, 2024
A teď sledujte, jak Maxi Verstappenovi pomohl zákryt Nica Hülkenberga na začátku jeho kola.
V této vizualizaci si zároveň můžeme všimnout, jaký měl nanic výjezd z poslední zatáčky.
Emilia Romagna Grand Prix Qualifying lap comparison between
Max Verstappen 🥇
Lando Norris 🥈 pic.twitter.com/duDEaowUhl
— FORMULA ADDICT (@Formuladdict) May 19, 2024
Dnešní vítězné trofeje jsou vzpomínkou na Ayrtona Sennu a Rolanda Ratzenbergera. Uprostřed zadní strany můžeme vidět srdce, ve kterém jsou helmy Sennu a Ratzenbergera, jejich jména a číslo 30 na památku 30. výročí tragédie.
Kolem srdce jsou na každé trofeji jména držitelů pódií z předchozích let. Na vítězné trofeji jsou to jména vítězů, na trofeji pro druhé místo zase jména držitelů druhých míst. Totéž platí i pro třetí příčku.
Místo určené pro rok 2023 je věnováno všem lidem z regionu, který postihly loňské povodně.
Today's trophies pay special tribute to Ayrton Senna and Roland Ratzenberger on the 30th anniversary of their passing at Imola ♥ pic.twitter.com/CMoJUEA2PW
— Formula 1 (@F1) May 19, 2024
Jak se vám vstávalo? Maxovi zřejmě dobře, protože už sedí za volantem a po včerejším tříhodinovém stintu opět jezdí na 24-hodinovce!
🐐 8 de la mañana y Max Verstappen toma el relevo en las 24 horas de Nürburgring.
📺 Puedes verle en directo en https://t.co/Yj55oPHwGJ#F1 pic.twitter.com/zGcccOhduR
— Fórmula Directa (@FormulaDirecta) May 19, 2024
Fernando Alonso bude podle španělských médií startovat z boxů. Aston Martinu se po sobotních problémech nepodařilo nahradit poškozené komponenty identickými kusy, a tak byli nuceni porušit pravidla parc fermé.
Oscar Piastri ztratil v kvalifikaci na Maxe Verstappena jednu délku vozidla. Lando Norris zase do cíle přicházel za úrovní předního kola svého kolegy.
Emilia Romagna GP Qualifying Gaps Visualized 🇮🇹👀 pic.twitter.com/enJEFMXKQU
— justf1car (@justf1car) May 18, 2024
Kevin Magnussen byl v sobotu u komisařů vypovídat o blokování ze strany Oscara Piastriho: „Bylo fajn opět vidět komisaře a ujistit se, že se jim dobře daří. Bylo by to divné, kdybych komisaře celý víkend vůbec neviděl.“
Martin Brundle už o víkendu v Miami žertoval, že Magnussen musí mít u komisařů vlastní židli.
Max Verstappen po kvalifikaci vzpomínal, že musel reagovat na neslušná gesta jednoho fanouška a ukázat mu prostředník. Takhle to vypadalo z kokpitu.
Max’s middle finger to the fan who was “doing some different things” to him
byu/OutlandishnessPure2 informula1
McLaren je jediný tým, který pokaždé postoupil do Q3. Všechny ostatní stáje alespoň jednou vypadly v Q1 nebo v Q2. Nejčastěji se to děje Alpinu.
McLaren are the ONLY team not to be eliminated in Q1 or Q2 this season –
McLaren – 0
Red Bull – 1
Ferrari – 1
Mercedes – 2
Aston Martin – 7
RB – 8
Haas – 10
Sauber – 13
Williams – 13 (One withdrawal in AUS)
Alpine – 14#ImolaGP pic.twitter.com/VdOSAGWdAN— Sundaram R (@f1statsguru) May 18, 2024
Charles Leclerc s Carlosem Sainzem nedávno absolvovali focení pro časopis Vogue. Monačan dostal ve fanzoně otázku, zda by chtěl udělat kariéru v modelingu. „Pokud mám být upřímný, oni nás nutí!“ rozesmál se.
Lord Perceval Leclerc 😍
(📸 @vogue_italia) pic.twitter.com/HG1r22D6O8
— CL16__FanpageFr 🇲🇨 (@Cl16__FanpageFr) April 22, 2024
Víkend NASCAR poznamenal déšť a pršelo opravdu vydatně. Na trati bylo vody doslova po kolena.
somebody plz save @christianeckes pic.twitter.com/JZ5F29blz5
— TRICON (@TRICONGarage) May 18, 2024
George Russellovi chybělo 0,001 sekundy na to, aby předjel Carlose Sainze. Jelikož deset kilo je ekvivalentem tří desetin na kolo, tak rozhodlo přibližně 35 gramů.
„Vždy je to mrzuté, když je to tak těsné s autem vpředu,“ konstatoval George Russell. „Ve skutečnosti jsem tento víkend o půl kila příliš těžký! Nikdy byste neřekli, že tohle rozhodne, ale půl kila by mě posunulo na páté místo, ze kterého by následně bylo čtvrté [po trestu pro Piastriho]. Takže budu z toho vinit můj sendvič z oběda!“