logo F1live.cz

Piastri si ze závodu udělal soukromé testy

Oscar Piastri, McLaren MCL60, battles with Daniel Ricciardo, AlphaTauri AT04
© Oscar Piastri, McLaren MCL60, battles with Daniel Ricciardo, AlphaTauri AT04
Milan Kubala
Milan Kubala6. 11. 2023

Start závodu se proměnil v jeden velký chaos, na který doplatili někteří jezdci. Nejvíce však Oscar Piastri, který okamžitě vypadl z bojů o první desítku. Se ztrátou celého kola si uvědomoval, jak je jeho situace zoufalá, a tak si alespoň ze závodu udělal soukromé testovací jízdy.

Oscar Piastri se stal obětí nešťastné kolize Haasu s Alexem Albonem. Když se Australan vrátil do boxů a mechanik se dotkl jeho zadního křídla, začalo se třást jako želé. Tým ho tedy pokorně začal tlačit do garáže a oznámil mu, že je konec.

V té chvíli však ještě netušil, že ředitelství závodu vyvěsí červenou vlajku. Mechanici měli nakonec dost času na opravu vozu. Kromě zadního křídla stihli Piastrimu vyměnit i podlahu, ale moc jim nepomohlo ředitelství závodu, které Piastrimu neumožnilo vrátit se do vedoucího kola. Se ztrátou celého okruhu a startující z boxové uličky bylo jasné, že na body dosáhne jen v případě, že ze závodu odstoupí ještě alespoň šest monopostů.

Oscar Piastri nakonec obsadil čtrnácté místo za Danielem Ricciardem, ale s tím se stihl smířit už v kokpitu. “V první zatáčce jsem šlápl na brzdy, podíval jsem se do zrcátka a viděl jsem, jak něčí pneumatika letí vzduchem. Pomyslel jsem si, že to nevypadá moc dobře.”

“Jasně, potom jsem pocítil náraz. Je to škoda, ale nemohl jsem s tím nic dělat,” konstatoval pilot McLarenu, který část viny připisuje i sám sobě, a to za kvalifikaci. “Když se kvalifikujete na takovýchto pozicích, vystavujete se riziku u takovýchto věcí. Bohužel, všechno se to rozjelo už v pátek. Pak jsem se snažil udržet ve vedoucím kole a naučit se co nejvíce, protože tohle nebyl zrovna nejlehčí víkend.”

Po závodě v Abú Zabí nás čekají posezónní testy, a tak si Piastri udělal malou předehru. “Děkuji úžasné snaze všech, že za 20 minut dali můj vůz dohromady, což nebyla vůbec lehká úloha. Měl jsem tedy k dispozici dalších 70 kol, o které bych jinak přišel. Hodně jsem se naučil i s výhledem na příští rok, kdy se vrátím.”

Podle Andrey Stelly auto sice bylo pojízdné, ale drobná křidélka v okolí difuzoru byla stále poškozená, takže Piastri jel s “výrazným časovým handicapem”.

Z tohoto závodního experimentování může něco vytěžit nejen rodák z Melbourne, ale i samotný tým. “Po sobotě jsem si chtěl vyzkoušet nějaké věci, a tak jsem s nima dost experimentoval. Některé byly úspěšné, jiné ne. Ale tohle je velmi ojedinělá příležitost si něco takového vyzkoušet.”

“Byl bych raději, kdyby se mi taková šance vůbec nenaskytla, ale když už jsem ji dostal, při tomto nedostatku testovacích dnů ji je třeba využít,” uzavřel nevydařený víkend v Sao Paulu.

Související zprávy