logo F1live.cz

Série nehod negativně ovlivní naši výkonnost, přiznal Vowles

Nehoda Logana Sargeanta
© X/F1
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík13. 4. 2024

Williams vstupoval do nového ročníku optimisticky naladěn. Vloni se týmu dařilo, i když často měl na trati jen jedno auto, bodové zisky Alexa Albana však stačily, aby vynesly stáj na celkové sedmé místo. Povzbuzeni tímto úspěchem se Williams chystal na další ofenzívu, ale na začátku nového ročníku postihla stáj z Grove obrovská smůla. Její důsledky budou podle slov šéfa týmu dalekosáhlé.

Nejprve Alex Albon v tréninku v Melbourne zničil šasi. Jelikož tým neměl náhradní kus, musel britsko-thajskému závodníkovi ustoupit jeho týmový kolega Logan Sargeant, pro kterého víkend skončil. Americký mladík se následně dozvěděl, že v Japonsku bude jezdit s opraveným a tím pádem ne tak kvalitním šasi, které v Austrálii zničil Albon.

Zde však problémy teprve začaly. V prvním japonském tréninku havaroval Sargeant. I když nezničil šasi, do koše putovalo několik důležitých, nových a drahých komponentů. Po startu nedělního závodu dokonal tragédii Williamsu Albon, který po srážce zničil další šasi.

Sečteno a podtrženo, tým bude jezdit se dvěma poškozenými a opravenými šasi, přišel o obrovský počet dílů a zaplatil asi dva miliony dolarů. Už ani šéf stáje James Vowles tak nemohl skrývat, že tento řetězec událostí negativně ovlivní další průběh sezóny v podání Williamsu.

„Alex měl dost velkou nehodu,“ přiznal bývalý hlavní stratég Mercedesu. „Auto narazilo do bariéry z pneumatik a velmi náhle se zastavilo. Alexovi ani Danielovi se naštěstí nic nestalo. Takové nehody by mohly skončit zraněním.“

„Pokud jde o samotné šasi, bylo by možné ho opravit na trati. Bude však mnohem lepší, když ho pošleme domů do Británie, kde dokážeme provést lepší a kvalitnější opravu. Šasi je tedy poškozené, ale není to nic, co bychom nedokázali opravit. Auto bude v Číně opět na trati,“ slibuje Vowles.

Jaké však budou dlouhodobé důsledky těchto událostí? Je třeba připomenout, že Sargeant i Albon zničili v Japonsku nové a vylepšené součástky. Výpočet škod nezní dobře ani z úst samotného šéfa stáje.

„Nejvýznamnější je asi skutečnost, že jsme během posledních dvou víkendů přišli o několik podlah, několik zadních a několik předních křídel. Zasaženy byly i komponenty zavěšení a převodovky,“ přiznal Vowles. „V každém ohledu je to dlouhý seznam. Je těžké doplňovat náhradní díly a zároveň pracovat na vylepšeních. Počítáme s určitým úbytkem dílů, ale rozhodně ne s takovým rozsáhlým za tak krátký čas.“

Důsledky těchto problémů jsou tak více než zřejmé. „Později to bude mít vliv na naši výkonnost. Vylepšené díly, které jsme díky tvrdé práci nasadili dříve, jsou nyní zničené. V následujících několika závodech tak budeme v nevýhodě, dokud opět nedoplníme zásoby. Bude to tedy mít trochu krátkodobý a trochu i střednodobý vliv na naše umístění,“ vysvětlil Vowles.