logo F1live.cz

Williams už tuto chybu asi nikdy nezopakuje. Albonovo šasi se opět poškodilo

Nehoda Alexa Albona
© X/F1
Milan Kubala
Milan Kubala7. 4. 2024

Williams je opět v problémech. Po nehodě Daniela Ricciarda s Alexem Albonem si budou muset pracovníci továrny v Grove opět vyhrnout rukávy. Čeká je totiž další oprava poškozeného šasi.

Velká cena Japonska pro Alexe Albona skončila už po třech zatáčkách. V nájezdu do ni si totiž thajsko-britský pilot všiml na pravé straně od Daniela Ricciarda prostor a jako správný závodník se pokusil ho využít. Tato rada od Ayrtona Senny mu však nepomohla.

Daniel Ricciardo si ho na pravé straně nevšiml a když si to Albon uvědomil, už bylo pozdě. Nestačilo ani šlápnout na brzdu. Pravým kolem se dostal na trávník, levým pak do monopostu Racing Bulls.

Následoval poměrně tvrdý náraz do bariér z pneumatik, během něhož se poškodilo i Albonovo šasi. Tým ho tak bude muset poslat do továrny v Grove k opravě. Má jedno štěstí, že Velká cena Číny je na programu za dva týdny, ale zcela bez následků to určitě nebude.

Za předpokladu, že se šasi vůbec bude dát opravit — v opačném případě bude Williams v Číně jezdit s jediným autem —, není vyloučeno, že bude nutné odložit plánované nasazení třetího šasi a možná i některých vylepšení.

Šéf týmu James Vowles již v pátek informoval o tom, že Williams vycestuje do Číny bez náhradního šasi. K tomu je třeba připočíst Sargeantovu a Albonovu nehodu a je nám jasné, že to nevypadá dobře.

„Třetí šasi nebudeme mít k dispozici až do Miami,“ uvedl v pátek James Vowles. „Pokud dáte dohromady všechny dostupné zdroje v továrně, dokážete připravit kompletní šasi během osmi až deseti týdnů. To však platí, až se dostanete k třetímu šasi. Ty první vám zaberou více času, než si zvyknete na tento proces.“

Williamsu to nebude trvat avizovaných osm týdnů. „Je jasné, že na tom nepracuje celá organizace. Zároveň s tím pracujeme na náhradních dílech a vylepšeních. My jsme nikdy neměli v úmyslu sem dorazit bez třetího šasi. Naším záměrem bylo mít tři šasi již na začátku roku.“

„Tohle je důsledek přetížení systému, komplexnosti auta a objemu věcí, které se snažíme vyrobit,“ pokračoval Vowles, který už dlouho nezažil, že by jeho tým na prvních velkých cenách neměl náhradní šasi. Naposledy to bylo v roce 2009, kdy pracoval pro mistrovský tým Brawnu. On však měl akceptovatelnou výmluvu; byla to vůbec první sezóna nových pravidel a pro Brawn to byla první sezóna v F1.

„Z hlediska komplexnosti je to enormní. Šasi se skládá z tisíců a tisíců součástek, které se snažíte dát dohromady ve stejnou dobu,“ dodal šéf Williamsu.

Související zprávy