logo F1live.cz

Sargeant na to „co nejvíce tlačil“ a pak přišla chyba: Auto by nemělo být poškozeno

Logan Sargeant
© X/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 4. 2024

Williams vstupoval do této sezóny jako potenciální černý kůň. Úvod nového ročníku se však proměnil v horor. Dvě zničené šasi, vypadnutí, nedostatek dílů a nula bodů. Týmu v roce 2024 nevyšlo prakticky nic a jen štěstím nezničil v nedělním závodě v Suzuce obě svá auta.

Víkend jako z hororu. Páteční havárie Logana Sargeanta ještě neznamenala další poškození šasi, ale připravila tým o cenné komponenty, které americký závodník při své nehodě zničil. V nedělním závodě havaroval Alex Albon již v nájezdu do třetí zatáčky a i když v tom byl nevinně, později se ukázalo, že opět zničil šasi.

V závodě tak musel pokračovat osamocený Logan Sargeant. Ten měl v určitém okamžiku na dosah ruky nejlepší desítku, ale jeho snahu nakonec zmařila chyba v zatáčce Degner. Americký závodník přitom může mluvit o štěstí, že nic nezničil. „Tlačil jsem na to co nejvíce, auto však narazilo podvozkem o obrubník na výjezdu ze zatáčky, zablokovala se kola a pokračoval jsem rovně,“ vysvětlil Sargeant události, které téměř vedly k jeho vypadnutí ze závodu.

Americký závodník startoval na měkkých pneumatikách, ale během červené fáze přezul na tvrdé a zkoušel strategii hard-hard s jednou zastávkou v boxech. K mechanikům však přišel spolu se čtyřmi svými soupeři, se kterými bojoval o bodované desáté místo. Všichni jsme viděli, jak to skončilo.

„Zvolili jsme odvážnou strategii a pokoušeli jsme se absolvovat závod na tvrdých pneumatikách s jednou zastávkou v boxech. Podle mě by to fungovalo, ale zastavili jsme přesně v kole, kdy se rozhodli zastavit všichni ostatní. A tak jsme nepředjeli čtyři auta, ale čtyři auta nás předjela. Něco takového může být zlomový moment závodu,“ řekl Sargeant, který následně se svým týmem změnil strategii.

„Kdyby nám to vyšlo podle plánu, závod mohl skončit jinak. Přesto jsme se snažili přizpůsobit situaci a opět jsme zastavili v boxech, abychom přezuli na středně tvrdé pneumatiky. Stále jsme mohli dosáhnout slušného výsledku, ale udělal jsem malou chybu,“ řekl rodák z Floridy.

Když už závod nepřinesl téměř nic pozitivního, podle Sargeanta by po výletu do štěrku mělo být auto nepoškozené, protože do ničeho nenarazil. „Myslím si, že by to mělo být v pořádku. Štěrk možná narobil pár vrásek, ale není to nic velkého,“ řekl Logan.