logo F1live.cz

Hülkenbergovi se povedl „poloviční zázrak“: Měli jsme na dosah jeden bod

Nico Hülkenberg
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala9. 4. 2024

Haas i v Japonsku potvrdil pozitivní výkonnostní trend, ačkoliv to ve výsledkové listině nebylo vidět. Nico Hülkenberg lamentuje nad restartem závodu, Kevin Magnussen zase vypadnutí z bitvy o bodované příčky připisuje nešťastně načasované červené vlajce.

Nico Hülkenberg dorazil do cíle na dvanácté příčce, což na první pohled není nic oslňujícího, ale jen do chvíle, než si uvědomíme, jak vypadal jeho restart. Německý jezdec se během červené vlajky těšil z desátého místa, ale problém při rozběhu po zhasnutí červených světel ho odsunul až na sedmnáctou příčku. Haas se pokusil situaci zachránit brzkou zastávkou v boxech, což Hulk velmi dobře využil, ale bylo už pozdě.

„Náš první start byl opravdu dobrý, ale při tom druhém auto spadlo do anti-stallu hned, jak jsem pustil spojku. Musím se podívat na to, co se tam vlastně stalo,“ povzdechl si Nico Hülkenberg, když mu zuby klaply naprázdno. Body nezískal.

Vzhledem ke katastrofálnímu startu a propadu o sedm příček však neděli vnímá pozitivně. „Popravdě jsem trochu překvapen, že se mi tam podařilo vrátit. Je to takový poloviční zázrak a poukazuje na to, že jsme měli dobrou rychlost. Snažil jsem se jet co nejrychleji, ale zároveň co nejvíce šetřit své pneumatiky.“

„Je to škoda, protože je pravděpodobné, že bychom dokázali bojovat s Júkim nebo ho porazit. Jeden bod jsme měli na dosah, ale Hamilton měl náskok 50 sekund, takže ten už byl nad naše možnosti,“ zhodnotil vyhlídky Haasu v Suzuce.

Monopost VF-24 se ukázal v dobrém světle i na japonském okruhu. I když body nepřišly, rychlost mu nechyběla. „Beru to jako pozitivum. Bylo to mnohem slibnější. Pokud mám říct pravdu, překonali jsme moje očekávání před závodem. Svým způsobem nám odlehlo a jsem šťastný, že je to takto a ne naopak. Před Čínou to vypadá slibně.“

Kevin Magnussen před Valtterim Bottasem a Loganem Sargeantem (LAT Images/Haas)

Kevin Magnussen neudělal žádnou velkou chybu při žádném ze dvou startů a podobně jako jeho kolega i on dlouho držel desátou příčku. Na posledním bodovaném místě se usadil od 15. až po 23. kolo a když zamířil do boxů, přenechal desátou pozici Nicovi Hülkenbergovi.

„V jednu chvíli jsem jezdil v první desítce. Neměl jsem však přehled, co dělali ostatní, takže neumím říct, jestli to bylo reálné,“ ohlédl se za svým závodem Kevin Magnussen. Dánský závodník však lituje zejména toho, že červená vlajka soupeřům poskytla výměnu pneumatik zdarma. Mnozí si okamžitě splnili povinnost nasazení dvou různých směsí.

„Snažil jsem se, ale červená vlajka pomohla pár soupeřům, kteří se tím pádem mohli rozhodnout pro jednu zastávku a taktiku se dvěma tvrdými sadami. Já jsem to musel zvládnout na středně tvrdé a tvrdé sadě, což bylo dost náročné,“ podotkl pilot Haasu. „Na druhý stint jsem musel zastavit dost brzy. Bylo to těžké, ale jinak v pohodě.“

Haas ve srovnání s loňským rokem předvádí celkem sympatické výkony, což i Magnussen vnímá pozitivně. „V závodě jsme se opět pohybovali kolem těch pozic, takže to je povzbuzující a před následujícím závodem nám dodává naději, že se opět dostaneme do bitvy o body.“