logo F1live.cz

Klíč strategických pokroků Ferrari? Lepší auto, řekl Sainz

Carlos Sainz
© SF Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 4. 2024

Když ostatní panikařili a ohlíželi se přes rameno na ostatní, Ferrari se drželo své hry a svého plánu. Tento přístup vynesl týmu velké pochvaly a třetí a čtvrté místo, což bylo vzhledem na formu Red Bullu absolutní maximum. Podle slov Carlose Sainze je však prostým faktem, že s rychlým a dobrým autem strategie občas vypadají geniálně, ale jsou postaveny v první řadě na kvalitě monopostu.

Analýza vysílaček po závodě ukázala, že za strategií Charlese Leclerca stál sám pilot. I když nebyl vůči týmu nijak asertivní, zpochybnil rozhodnutí přezout na tvrdé pneumatiky. Na těch se popálil Mercedes a jak se ukázalo, středně tvrdé byly nejen lepší volbou, ale Ferrari na nich mělo také vynikající tempo.

„Co takhle zkusit plán C?“ zeptal se ve vysílačce Charles Leclerc. „V současnosti jedeme plán B a zkoumáme plán C,“ odpověděl inženýr, který později dodal: „Myslíme si, že plán B je pro nás nejlepší možnost, ale s pneumatikami z plánu A.“ „Proč?“ zpochybňoval rozhodnutí týmu Leclerc. „Hardy vypadají na Mercedesu horší, než se očekávalo,“ řekl inženýr, což Charlese zřejmě podnítilo k poslednímu slovu. „Ale vždyť momentálně máme velmi dobré tempo, ne? Proč chcete v tom případě zastavovat teď?“

Inženýr následně instruoval pilota, aby neztrácel čas souboji s Verstappenem a Norrisem. Zbytek příběhu už známe. Ferrari mělo prostě na mediumkách skvělou rychlost, Leclerc jel v čistém vzduchu a jeho monopost nezničil pneumatiky. Kombinace těchto skutečností mu nakonec vynesla čtvrté místo, což byl po startu z osmé pozice více než slušný výsledek.

Leclercův týmový kolega Carlos Sainz uznává, že po strategické stránce udělal jeho tým pokrok, ale ten nebyl rozhodující pro správná rozhodnutí ve správný čas. „Za poslední tři roky jsme po strategické stránce postupně pokročili, ale pokud v tomto roce vidíte strategické zlepšení, je to výhradně zásluha monopostu,“ řekl španělský závodník.

„Máme auto, které vám dává strategickou flexibilitu, což loni neplatilo. Byli jsme proto odkázáni na prezouvání v určitých kolech,“ vysvětlil Sainz.

Rozdíl mezi loňským a letošním Ferrari je čistě z pohledu na práci s pneumatikami neuvěřitelný. Podle slov rodáka z Madridu loni vypadala i ta nejlepší strategie jako neschopnost Ferrari. Když však máte dobrý základ a daří se vám, jste za génia.

„Nemohli jsme naše stinty prodloužit. Měli jsme takovou degradaci, že ostatní mohli zůstat na trati déle a pak nás dohnali. Loni jsme měli nulovou flexibilitu a nemohli jsme dělat nic, takže to velkou část vypadalo, jako bychom měli špatnou strategii,“ vysvětlil Sainz.

„Když však máte auto, které lépe pracuje s pneumatikami, a dva jezdce, kteří na to mohou déle tlačit, dodává vám to flexibilitu navíc. Vaše strategie tak vypadá lépe,“ dodal Carlos.