logo F1live.cz

F1.com: Resta se vrací do Ferrari, ale ne do týmu F1

Simone Resta
© Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík11. 1. 2024

Velké změny v Haasu. Nový kalendářní rok je tu a s ním nám oficiálně začala i sezóna 2024 ve Formuli 1. První velkou novinkou tohoto roku jsou personální rošády v americké stáji. Majitel Gene Haas se po velmi nevydařené sezóně rozhodl pro zásadní změny a v týmu skončili technický ředitel Simone Resta i šéf G ünther Steiner.

Ještě nevíme, jakým směrem se Haas vydá. Víme jen tolik, že novým šéfem se stal dosud hlavní inženýr Ajao Komacu a Gene Haas ve svém prvním rozhovoru po personálních změnách vyzdvihl přínos Ferrari. Dal tak světu jasně na vědomí, že s pohonnou jednotkou, převodovkou či zavěšením panuje absolutní spokojenost. Výsledky týmu však po desátém, a tedy posledním, místě v Poháru konstruktérů označil jako „zahanbující“.

Problém je, že Haas neoznámil jmenování žádných nových lidí. Komacu se stane šéfem, ale na jeho někdejší pozici nemá tým náhradu. Místo toho jmenuje nového provozního ředitele se sídlem v Banbury, který bude mít na starosti všechny mimozávodní aktivity, jako jsou lidské zdroje, administrativa, finance, marketing a komunikace.

Haas oficiálně nepotvrdil ani odchod bývalého technického ředitele Simoneho Resty, ale to vlastně ani nemusel, protože ten podle medializovaných informací nikdy nebyl zaměstnancem týmu. Na tak významné pozici působil jako externí pracovník z Ferrari. Tam by se podle informací portálu F1.com a reportéra Lawrenca Barretta – autora prvního rozhovoru s Genem Haasem po propuštění Steinera – měl vrátit.

„Technický ředitel Haasu Simone Resta opustil svou funkci v americké stáji a podle informací portálu Formula1.com se vrací do Ferrari, ale ne do závodního týmu ve F1. Zdroje uvádějí, že Resta zatím nemá definovanou úlohu ve Scuderii, která ze svého sídla v Maranellu provozuje i program sportovních automobilů a automobilku,“ uvádí portál F1.com.

Resta působil ve Ferrari téměř dvacet let. Do týmu přišel jako začínající inženýr z Minardi a postupně se vypracoval až na hlavního designéra. Dlouho aspiroval na pozici technického ředitele, ale tím se nakonec nestal. Krátce zkoušel štěstí jako technický ředitel Alfy Romeo a od ledna 2021 vedl technické oddělení v Haasu.

„Portál F1.com se dozvěděl, že jeho dohoda jako hostujícího pracovníka skončila na konci roku 2023, co znamená návrat zpět do Ferrari. Jeho odchod přichází v době velkých otřesů v Haasu, kde s okamžitou platností skončil šéf týmu Günther Steiner, který vedl organizaci od vstupu do F1 v roce 2016, a nahradí ho hlavní inženýr Ajao Komacu. Zatím není jasné, kdo nahradí Restu na postu šéfa technického oddělení,“ uvedl F1.com.

Související zprávy