logo F1live.cz

Jsem připraven chopit se příležitosti a nahradit Hamiltona, hlásí Mick Schumacher

Mick Schumacher
© Martin Trenkler
Tomáš Masár
Tomáš Masár9. 2. 2024

Rok 2025 bude v podání Lewise Hamiltona rokem přestupovým. Sedminásobný šampion a rekordman v počtu vítězství zamíří do Ferrari, kde si změří síly s miláčkem tifosi Charlesem Leclercem. V Mercedesu se tak uvolní jedno místo, které bude muset někdo zaplnit. A tím někým by mohl být Mick Schumacher, který hlásí, že se cítí být připraven stát se pilotem německého týmu.

Mick Schumacher favoritem na získání sedačky v Mercedesu sice není, ale nikdy neříkej nikdy. Mladý závodník se těší velké přízni Tota Wolffa, který si ho jako současného rezervního pilota týmu z Brackley neumí vynachválit. Synovi sedminásobného šampiona také nahrává do karet skutečnost, že je držitelem německého pasu a nositelem známého příjmení. Ale to je pravděpodobně asi tak vše.

Schumacher za sebou výraznou stopu ve Formuli 1 nezanechal a v případě, že by se mu naskytla příležitost na návrat, tak podle všeho ne s top týmem, kterým Mercedes nepochybně je.

Pokud by však po Němci Mercedes přece jen sáhl, Schumacher by se nabídnuté příležitosti pochopitelně neváhal chopit. „Tato pozice se sebou přináší velký tlak, ale mám pocit, že jsem s tím vypořádaný,“ uvedl někdejší pilot Haasu pro RTL. „Rozhodnutí však nespočívá na mně.“

Přestože Schumacher není favoritem na Hamiltonovo nahrazení, patří do širší skupiny kandidátů. Kdyby tomu tak nebylo, Toto Wolff by si nedával tu námahu si s Němcem promluvit mezi čtyřma očima jen krátce poté, co Brit oznámil svůj odchod do Ferrari.

„Byli jsme v kontaktu a určitě si budeme moci popovídat o něco více v nejbližších dnech,“ prozradil šampion Formule 2 z roku 2020. „Určitou šanci na získání sedačky v Mercedesu mám, jen ještě nevím, jakou velkou. Myslím si, že to bude do určité míry záviset i na tom, jaké výkony budu podávat s Alpinem ve WEC.“

Schumacher si dobře uvědomuje, že kvalitní výkony ve WEC ho mohou vystřelit zpět do F1 – v ideálním případě přímo do Mercedesu. Ani Mistrovství světa ve vytrvalostních závodech však nebudou procházkou růžovou zahradou.

„Za největší výzvu považuji jízdu v provozu,“ vyjádřil se 24letý závodník. „Rovněž tak působí tato auta ve srovnání s jednomístným monopostem Formule 1 trochu těžkopádně. Musíte jim přizpůsobit jízdní styl. Několikrát jsem si však už auto WEC vyzkoušel během působení ve Formuli 2, a jsem si proto jistý, že s Alpine A424 si užiju spoustu zábavy. Je to cool auto,“ zakončil Schumacher.