logo F1live.cz

Chystáme celou řadu vylepšení, ozývá se z garáže Sauberu

Kuan-jü Čou
© X/Stake F1 Team Kick Sauber
Tomáš Masár
Tomáš Masár6. 3. 2024

Loňská sezóna v podání Sauberu měla přívlastek mizerná. Tým z Hinwilu skončil až na devátém místě a zaostal daleko za očekáváním. V roce 2024 by si švýcarský celek rád polepšil, ale je si vědom toho, že úspěch se nedostaví bez vlastního přičinění. Chystá proto celou řadu vylepšení, které začne postupně nasazovat již v nejbližších týdnech.

Přestože sezóna teprve začala, některé stáje už avizují, že v nejbližších týdnech představí množství signifikantních vylepšení. Takovým týmem je i Sauber, který hodlá zavádět novinky v rychlém sledu za sebou.

„První specifikace nového monopostu se jeví být fajn. Auto však ještě není úplně doladěno, což samozřejmě na první pohled není vidět,“ uvedl technický šéf týmu James Key před premiérovým závodem sezóny v Bahrajnu.

„Na monopostu proto přibude několik novinek, a to už v Bahrajnu. Další vylepšení zavedeme v následujících (několika) závodech,“ nechal se slyšet Key pro RaceFans.

I když se Sauber v roce 2026 přetransformuje na Audi a stane se továrenským týmem, v současnosti se stále jedná o malý švýcarský tým, který musí umně zacházet s každou jednou korunou. O to víc je překvapující, že celek z Hinwilu hodlá zavádět jedno vylepšení za druhým – jako by ani nebyl limitován omezenými zdroji.

„Na malý tým vyvíjíme nesmírně agresivně,“ přikývl Key. „Reagujeme však na požadavky vedení, a to brilantně. Taháme za jeden provaz a hledáme způsoby, jak dosáhnout našich cílů, i když nedisponujeme tolika zaměstnanci, resp. nemáme takové možnosti jako jiné týmy. V tom, co děláme, budeme pokračovat.“

A to z toho důvodu, aby si Sauber oproti loňsku výsledkově polepšil. Pokud se však jedná o konkrétní cíle týmu, ty si předposlední celek loňského šampionátu dosud nestanovil.

„Nejprve zhodnotíme, jak na tom jsme,“ vysvětlil Key. „Následně budeme pokračovat v tom, co děláme, nebo ve vývoji zpomalíme a pokusíme se přinést výraznější vylepšení možná někdy později. Zpočátku však budeme vyvíjet tak agresivně, jak jen to půjde,“ doplnil 52letý inženýr.