logo F1live.cz

Cardile vyzdvihl pokrok Ferrari za dvanáct měsíců: Potvrdila se naše očekávání

Carlos Sainz a Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 3. 2024

Na jedné straně tu máme Mercedes, který je na začátku sezóny zmatený z chování svého monopostu; na druhé tu máme Ferrari, které podle slov svého technického ředitele správně předpovědělo dokonce i slabiny nového monopostu SF-24. Podle Enrica Cardileho výkony auta potvrzují zjištění, která týmu byla známa před startem sezóny. Ferrari však stále potřebuje udělat krok vpřed.

Scuderia se na začátku sezóny etablovala jako druhý nejrychlejší tým na roštu. Red Bull dominuje a dvakrát získal double, v obou případech však Maxa Verstappena a Sergia Péreze doplnil na pódiu pilot Ferrari. V Maranellu si v zimě očividně udělali domácí úkoly lépe než Mercedes a McLaren.

Stáj z Brackley přiznává, že nenachází výkonnost tam, kde by podle počítačů a simulací měla být. Podle technického ředitele Ferrari Enrica Cardileho v Maranellu podobné problémy nemají. „Po dvou pódiových umístěních můžeme být spokojeni s křivkou pokroku monopostu SF-24 ve srovnání s loňským autem,“ řekl pro oficiální stránky Ferrari.

„Na předsezónních testech a prvních dvou závodech sezóny jsme viděli pozitivní signály ve srovnání s loňským vývojem. Samozřejmě chceme dosahovat lepších výsledků než dvě třetí místa. I když jsme porazili další top týmy, Red Bull je stále rychlejší než my. Stále to tedy není dost dobré a čeká nás ještě hodně práce!“ prohlásil Cardile.

„Výkony na prvních dvou podnicích ukázaly dobrou korelaci se simulacemi, což je určitě pozitivní. Řekněme, že nás nepotkaly žádné překvapení. Omezení, která jsme viděli v továrně, se potvrdila i na trati. Dnes máme celkem jasný obraz o tom, kde jsou slabá místa monopostu, počínaje degradací pneumatik a vyvážením,“ pokračoval technický ředitel Ferrari.

„První dva podniky nám potvrdily vývojový směr a také nám stanovily priority. V továrně se proto soustředíme na rychlé zlepšení výkonnosti ve větrném tunelu a usilovně pracujeme na tom, abychom co nejdříve přinesli vylepšení na trať. Mezitím se budeme snažit co nejlépe využít balík, který máme k dispozici,“ ujistil Cardile.

Jak jsme uvedli, Ferrari začalo minulou sezónu velmi nelichotivě. Sám šéf technického oddělení přiznal, že loňský monopost byl loni v březnu až čtvrtý nejrychlejší. Pokrok tedy nastal, ale všechny stejně nejvíce zajímá, zda se někomu konečně podaří ohrozit dominantní Red Bull.

„Před prvním volným tréninkem sezóny je vždy těžké získat reálnou představu o tom, jaké je rozložení sil na startovním roštu, protože každý tým má přehled jen o své vlastní práci. Jsme teprve na začátku velmi dlouhé sezóny a bude nezbytné auto zlepšovat dostatečným tempem,“ říká Cardile.

„Loni jsme viděli, že rozložení sil se může měnit, takže se týmy mohou posouvat dopředu a propadat dozadu. My jsme začali rok jako čtvrtý nejrychlejší tým a nakonec jsme bojovali o celkové druhé místo. V následujících měsících je tedy naším jediným cílem dohnat aktuální lídry,“ odkázal technický ředitel Ferrari.