logo F1live.cz

Wolffovi dochází kapacita: Nedává to žádný smysl

Lewis Hamilton
© LAT Images/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 4. 2024

Náročný začátek sezóny v podání Mercedesu pokračoval i na čtvrtém závodu nové sezóny. Tento tým hledá způsoby, jak zprovoznit svůj balík, který by měl na papíře nabízet mnohem lepší výkonnost. Inženýrům se ji však stále nedaří najít a podle šéfa stáje Tota Wolffa to „nedává žádný smysl“.

Mercedes musel i v Japonsku spolknout další hořkou prohru se svými vlastními zákazníky. Lando Norris i Fernando Alonso dojeli v Suzuce před nejlepším jezdcem továrního týmu. I když má Aston Martin na trati v podstatě jen jedno auto, ztrácí na svého zákazníka jediný bod. Mercedes se tak jen díky nevyrovnaným výkonům Lance Strolla drží zuby-nehty na celkovém čtvrtém místě. Ztráta na druhé Ferrari však mezitím narostla už na 86 bodů.

To je však v současnosti druhotný problém, jelikož inženýři stále nemají odpovědi na palčivé otázky. Důvodem může být nesprávná korelace mezi virtuálním a skutečným světem, na což zástupci stáje upozorňovali už po Austrálii. Na papíře mají spoustu přítlaku, na trati jim však chybí.

„Měříme přítlak pomocí našich senzorů a snímačů tlaku a ty nám říkají, že v konkrétní zatáčce v Melbourne máme o 70 bodů více než loni,“ řekl médiím šéf Mercedesu Toto Wolff. „Stopky však neukazují, že bychom byli co i jen o kilometr za hodinu rychlejší. Nedává to žádný smysl.“

„V Suzuce jsme si chtěli odškrtnout několik položek, abychom to pochopili. Existuje nějaké omezení, kterého jsme si všimli? Myslím, že ano,“ řekl s nadějí šéf Mercedesu.

Tak že by tým konečně našel, co hledal? Asi bychom se neměli unáhlit, jelikož je velký rozdíl mezi nalezením problému a jeho vyřešením. Kromě toho si musíme pamatovat, že s Mercedesem se to v rámci tohoto cyklu pravidel táhne už tři roky. „Během těch dvou sezón přišly chvíle, které ukazovaly na to, že bychom měli mít mnohem více přítlaku. Nyní jsme přítlak změřili a skutečně tam je,“ říká Wolff.

„Nejsme však schopni vytěžit z něj čas na kolo, který bychom měli dosahovat a který nám ukazují simulace. Není to žádná banalita,“ dodal šéf Mercedesu.

Související zprávy