logo F1live.cz

Kdo komu přebírá zaměstnance? Brown, Wolff a Horner tasí kolty

Christian Horner
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala7. 5. 2024

Odchod Adriana Neweyho z Red Bullu odstartoval v padoku novou přestřelku. Ve skutečnosti však vyzyvatelem nebyl legendární konstruktér, ale Zak Brown, kdo si všiml, že hodiny ve formulovém westernu budou odbíjet dvanáct hodin. Byla by velká škoda toho nevyužít, a tak Wolff s Hornerem opět stojí proti sobě, rukama hladíce své zbraně.

Zak Brown je v této věci i jakýmsi režisérem. Jako první totiž vyrukoval se zprávou, že atmosféra v Red Bullu je destabilizována a na personálním oddělení McLarenu se začínají hromadit životopisy zaměstnanců Red Bullu. Mluvčí červených býků to sice popřel stejně jako poznámku, že Neweyho odchod by mohl spustit dominový efekt, ale Toto Wolff podpořil šéfa svého zákaznického týmu.

„Zak má absolutní pravdu. Vidíme spoustu životopisů z Red Bullu na všech úrovních,“ prohlásil Toto Wolff, ač kromě A řekl i B: „Neřekl bych však, že je to něco, co by se vymykalo normálu. Lidé mění týmy a chtějí změnit prostředí.“

„Já jsem se už dostal do bodu, kdy mě moc nezajímá, co se děje v jejich vedení. Už odtud nic neposlouchám. Důležité je podívat se na náš vlastní tým, rozvíjet sílu v lidech a snad se přidají nějací zajímaví a kompetentní lidé z jiných stájí k Mercedesu a pomohou na této vzrušující cestě zpět,“ vzkázal.

O Brownových a Wolffových slovech se už doslechl i Christian Horner, který se nejprve chtěl od této přestřelky distancovat, ale následně mu přišla na mysl skvělá reakce, kterou zabil dvě mouchy jednou ranou. Na jedné straně připomněl, že ani tým Tota Wolffa není zcela stabilizován, na druhé straně, že na pohonných jednotkách červených býků budou z velké části dělat bývalí zaměstnanci Mercedesu. Právě pohonnými jednotkami se totiž Wolff ohání při pokusech o angažování Maxe Verstappena.

„Tihle dva toho hodně namluví. Já se nenechám vtáhnout do těch žabomyších válek,“ mávl rukou Christian Horner, ale nakonec ji stáhl. „Já bych se raději koncentroval na Totovy vlastní problémy. Nemám žádné obavy o sílu ani hloubku [inženýrského oddělení].“

„Je samozřejmé, že mezi týmy jsou vždy velké přesuny. Nevím, kolik lidí jsme letos zaměstnali z McLarenu… Z Mercedesu jsme stáhli 220 lidí,“ prohlásil šéf z Milton Keynes. „Z jejich motorového oddělení přišlo 220 lidí do Red Bull Powertrains. Když se tedy bavíme o odlivu lidí, více by mi dělalo starosti těch 220 zaměstnanců než jeden či dva životopisy.“

Životopisy zaměstnanců Red Bullu sice přistávají i u konkurence, ale v týmu jim to nedělá starosti. Zrovna má končit jeden zaměstnanecký cyklus, na jehož konci každý zkoumá své možnosti a chce si poslechnout i nabídku z druhé strany.

Snad i z tohoto pramení spekulace o sportovním řediteli Jonathanu Wheatleym, který si má pohrávat s myšlenkou kariérního postupu, pokud by se v jiném týmu otevřela taková možnost a on mohl usednout na post šéfa stáje.

„Spekuluje se o každém, ale smlouvy s jednotlivými lidmi a jejich podmínky nejsou tématem, které bychom chtěli rozebírat na veřejnosti,“ uzavřel Christian Horner.

Na závěr doplňme, že podle zahraničních portálů se Red Bullu právě podařilo prodloužit kontrakty několika klíčových lidí; kromě technického ředitele Pierra Wachého se do roku 2028 upsali stáji také šéf aerodynamiky Enrico Balbo a šéf výkonnosti auta Ben Waterhouse.