logo F1live.cz

McLaren v Miami představí nový balíček, ale nebude tak velký jako loni, prozradil Stella

Lando Norris pred Oscarom Piastrim
© LAT Images/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala30. 4. 2024

Papájovým se v sezóně 2023 podařilo udělat dva velké skoky vpřed. Po nasazení obou balíčků jsme mohli vidět jasné zlepšení, tudíž je přirozené, že před Velkou cenou Miami jsou očekávání podobná. Andrea Stella je však krotí slovy, že tentokrát nebudou vylepšení tak rozsáhlá.

Andrea Stella po víkendu v Číně prozradil, že nové komponenty by měly zlepšit několik aspektů. Kromě samozřejmého navýšení přítlaku v týmu doufají, že se posunou vpřed i z hlediska práce s pneumatikami. Na monopostu MCL38 je třeba kromě toho zabrat i v oblasti aerodynamické efektivity či rychlosti v pomalých zatáčkách.

Co všechno bude součástí balíčku, na to si ještě musíme počkat. McLaren se snaží důležité parametry udržet v tajnosti, ale Andrea Stella přece jen něco prozradil. „Tento balík vylepšení nebude tak velký jako ty dva, které jsme představili loni v Rakousku a Singapuru. Měl by však představovat slušný krok a měl by být patrný.“

„Nemohu k tomu říct víc, protože v opačném případě bychom se už bavili o číslech. Ty bych rád udržel v tajnosti. Řekněme však, že pravděpodobně nebude tak velký jako v Rakousku a Singapuru, ale všimnete si ho, bude-li vše korespondovat s našimi očekáváními, například s čísly z větrného tunelu a počítačovými simulacemi,“ avizuje šéf jednoho z nejúspěšnějších týmů Formule 1.

Představovat nové komponenty během sprintového víkendu může být problém, jelikož týmy mají na nastavení monopostů jen jeden trénink. McLarenu mírně pomůže alespoň fakt, že po sprintovém závodě budou moci nastavení překopat, pokud by se už napoprvé netrefili do černého.

Stella si uvědomuje, že na trati se může balíček chovat jinak než v továrně při simulacích. „Tohle je vždy jedno velké ‘pokud’, protože i když jsme měli v posledních dvanácti měsících dobré statistiky korelace, vždy se mohou objevit jistá překvapení.“