logo F1live.cz

Neměl bys být na sebe tak přísný, vyzývají Norrise v McLarenu

F-AizzTW0AAamyl
© Twitter/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík7. 12. 2023

Boje na čele skutečně oddělují kluky od mužů. I Lando Norris se letos naučil, že realita boje vpředu je diametrálně odlišná od středu pole. Všechny chyby jsou viditelnější a tlak je mnohem vyšší. Podle slov šéfa McLarenu přitom jeho pilot na sebe vyvíjí nemalý tlak sám.

Lando Norris patří k jezdcům, kteří na sebe dokážou být velmi tvrdí. Často přitom přebírá zodpovědnost na svá bedra, i když vina nepadá úplně na něj. Je třeba říci, že ke konci sezóny udělal britský závodník více chyb, než by mu bylo milé. V Abú Zabí mířil na pole position, ale v závěrečném pokusu udělal chybu, která nebyla jeho první.

V Austinu i v Mexiku si nechal ujít lepší kvalifikační výsledek a po vystoupení z auta chrlil sebekritiku. Na otázku portálu Motorsport.com, zda by měl McLaren zasáhnout a pomoci Norrisovi odstranit případné chyby, šéf týmu Andrea Stella odpověděl: „Je to o tom, jak tyto situace hodnotíte, jak o nich mluvíte a jak interpretujete sami sebe. To si rozhodně zaslouží naši pozornost.“

„Jak můžeme někdy akceptovat, že 99,9 procenta kola je dost dobrých? Chcete stále stoprocentní konzistentnost? Když se podíváte na jezdce a celkově na sportovce na této úrovni, tak do toho jdete jako skupina. I v tenise můžete vidět, že hráči mají okolo sebe doprovod, který má podpořit jejich neuvěřitelný výkon a vytěžit maximum z jejich potenciálu,“ říká Stella.

„Myslím si, že pozornost si zaslouží i způsob, jakým mluví o vlastních výkonech. Zdá se, že je na sebe velmi přísný. Někdy se musíme zaměřit na pozitiva. Je jich poměrně hodně a musíme je vnímat. Negativa zas potřebujeme využít ke zlepšení našich výkonů, ne se jimi jen trápit,“ vyzývá svého jezdce a svůj tým Stella.

Nesmíme zapomínat ani na faktor Oscara Piastriho. Norris totiž po dvou letech čelil hrozbě ze strany týmového kolegy. Daniel Ricciardo se v McLarenu velmi trápil, ale australský mladík připravil Landovi několik horkých chvil. Je zřejmé, že může ohrozit Norrisovu pozici v týmu. „S konkurenceschopným týmovým kolegou vidíte, že na některých místech můžete zrychlit,“ říká bývalý inženýr Fernanda Alonsa a dnes šéf jednoho z tradičních týmů.

„Musíme se ujistit, že naše jezdce podpoříme a vytěžíme maximum z jejich potenciálu. Musíte však využívat všechny informace, včetně sledování trendů během kvalifikace, například co se stane, když dojde k chybě. Za jakých okolností jsme ji udělali? Dá se něco zlepšit technicky? Dá se něco zlepšit lidsky? Určitě víme, že se silnějším týmovým kolegou dochází k častějším chybám. Rozhodně tedy máme nad čím přemýšlet,“ uzavřel Stella.