logo F1live.cz

Nefungovalo nám toho více, včetně strategií a zastávek v boxech, přiznal Wolff

Predný zdvihák, Mercedes v boxoch, mechanik
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 1. 2024

I když Mercedes zakončil minulou sezónu na celkovém druhém místě, po jejím skončení si od fanoušků a veřejnosti odnesl velmi nelichotivé známky. V určité fázi se zdálo být druhé místo v Poháru konstruktérů jisté, ale v závěru se tým třásl, aby ho nakonec nepřipravilo o umístění Ferrari, které mělo mnohem lepší konec roku. Přitom nelze říci, že by Mercedes ztrácel body jen vinou monopostu.

Sezóny 2022 a 2023 odhalily několik mezer Mercedesu. Tento tým byl kdysi synonymem bezchybnosti a dokonalosti. Bez dominantního motoru a monopostu se však ocitl v mnohem vyrovnanějších patrech startovního roštu, což v posledních dvou letech odhalilo další problémy, které dosud nebyly viditelné.

„Nedostatky jsme zaznamenali v klíčových oblastech a po stránce výkonnosti,“ přiznal šéf stáje Toto Wolff, kterého cituje Motorsport.com. „Nejde jen o chování auta, ale i takové zastávky v boxech z naší strany pořádně kolísaly. Nemá to však nic společného s mechaniky. Odvádějí skvělou práci. Myslím si, že naše vybavení prostě nebylo na potřebné úrovni, čímž se už zabýváme.“

Ten následně pokračoval v jmenování slabin svého týmu, které neměly nic společného s konceptem či charakteristikami monopostu. Je tedy jasné, že ne všechny body ztratil Mercedes pro nedostatečnou rychlost. „Náš systém DRS nefunguje tak, jak by měl. Na auto jsme nasadili široké bočnice, i když nikdy nebylo navrženo tak, aby mělo široké bočnice,“ pokračoval Wolff.

„Máme za sebou několik strategických neúspěchů. Mohli jsme pokrýt Verstappenův undercut v Austinu a plavit se do západu slunce. Takové věci se stávají. Jsou dny, kdy na vás padá hovno. Musíte však nadále věřit v sílu organizace. Z porážek se učíte nejvíce a musíte sáhnout ještě hlouběji,“ řekl rodák z Vídně.

Po letech na vrcholu si tato organizace musela zvyknout na novou skutečnost. Je zřejmé, že Mercedes se často setkával s realitou, kterou počítače jednoduše nepředpokládaly. Všechno mělo fungovat skvěle, ale nefungovalo, což bylo pro všechny frustrující.

„Musíte krotit očekávání,“ přiznal Wolff. „Je velmi složité udržet si pozitivní nastavení. Nebylo to vždy jednoduché, ale myslím si, že právě v tom je síla týmu. Známe se dobře a dokážeme žít se silnými a slabými stránkami toho druhého. Každý z nás v určité fázi určitým způsobem nesl štafetu.“

„Když na poradě po závodě vládla tíživá atmosféra z nenaplněných očekávání, právě tehdy George Russell, který měl všechny důvody na frustraci, zůstal pozitivně naladěn. Šéf motorového oddělení Hywel Thomas a jeho tým byli nesmírně důležití. Nikdy se neukazovalo prstem na Brackley a vždy své kolegy podporovali. Myslím si, že tato naše kultura, kdy se odmítáme navzájem obviňovat, je naší silnou stránkou,“ řekl Wolff.

Související zprávy