logo F1live.cz

Vasseur po prvních trénincích: Potvrdilo se, že jsme na tom lépe

Carlos Sainz
© Twitter/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala1. 3. 2024

Ferrari se během prvního dne Velké ceny Bahrajnu potvrdilo to, co celý tým avizoval už na předsezónních testech. Letošní auto má větší potenciál než jeho předchůdce, ale zda to bude stačit na souboj s Maxem Verstappenem, ještě neví ani šéf týmu Frédéric Vasseur.

Samotné výsledky druhého tréninku ještě jednoznačně neprokázaly, že Ferrari bude patřit mezi favority. Carlos Sainz skončil čtvrtý se ztrátou 0,395 sekundy a Charles Leclerc až devátý. Hodnocení vozu však nemělo spočívat v dosažených časech. Hlavním indikátorem má být chování monopostu a závodní simulace.

„Šlo to celkem dobře, ale není snadné získat jasný obraz výkonnosti. Ráno během prvního tréninku byli všichni velmi vyrovnaní, v rozmezí jedné desetiny, ale jedna desetina představuje 2,5 kg paliva,“ podotýká Frédéric Vasseur. „To znamená, že vytvořit si jasný obraz je velmi těžké. Sainz s Leclercem odjeli celkem dobré závodní simulace, ale soustřeďme se sami na sebe a pokusme se zvýšit náš potenciál.“

Vývojový potenciál monopostu SF-24 je oproti předchůdci na úplně jiné úrovni. Stáji se totiž podařilo odstranit několik problémů, které brzdily nejen jezdce, ale i inženýry v továrně.

„Napravili jsme jeden velký problém loňského auta, kterým byla degradace pneumatik, ale také náchylnost auta na vítr a další faktory,“ pokračoval francouzský inženýr. „Ve čtvrtek jsme to dobře demonstrovali. Foukal silný vítr, ale zlepšení bylo jasné. Čistá rychlost na jedno kolo je jiná než závodní, a v pátek získáme lepší obraz.“

„Při problému s větrem jsme dobře pokročili už ve druhé polovině loňského roku. Stavěli jsme na tom základu, což je pro nás pozitivní, protože teď máme jasnější obraz a mnohem jednodušeji se bude vyvíjet auto, když ho cítíte,“ poukazuje na výhody stabilnější platformy. Jezdci teď vědí, co mohou od auta očekávat, a vnímají, jak se jeho chování po různých změnách v nastaveních mění. „Na začátku loňského roku to nebylo tak jednoduché.“

Vasseur má i vysvětlení pro slabší výsledek Charlese Leclerca. „Charles udělal chybu ve svém prvním kole a ve druhém se ocitl v provozu,“ připomněl přebrzdění a následně Strolla, který se mu v prvním sektoru dostal do cesty. „Žádné drama se však nekoná, protože kvalifikace je v pátek. I přes problémy si myslím, že zajel dobré kolo. Čas z posledního kola byl dobrý, tak uvidíme, jak to půjde v pátek.“

Ferrari v první řadě na startu?

Max Verstappen je stále jasným favoritem, na to měl Red Bull až příliš vydařené předsezónní testy. Bude mu dělat vpředu společnost právě Ferrari? Vasseur nechtěl nic zakřiknout.

„Zítra v první řadě? No, uvidíme,“ usmál se Vasseur. „Nevím, co se stalo Maxovi, protože jsem čekal, že bude rychlejší. Trochu mě to překvapilo. Jeho závodní tempo je však dobré, byl o trochu rychlejší než všichni ostatní. Myslím si, že v pátek najde rytmus i na jedno kolo.“

„Mimo Maxe jsme všichni velmi blízko sebe. Je přímo nemožné předpovědět, jak to dopadne. Nevíme, kolik paliva měli ostatní na palubě, takže těžko říct,“ uzavřel šéf maranellské stáje.