logo F1live.cz

Leclerc je bahrajnským hrdinou. Ani Vasseur nečekal, že zachrání čtvrté místo

Carlos Sainz a Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala3. 3. 2024

Ferrari si z Bahrajnu odváží 27 bodů za třetí a čtvrté místo. Tifosi s takovým výsledkem nemohou být spokojeni, ale když zohlední dominanci Red Bullu a technické problémy Charlese Leclerca, budou muset uznat, že víc se dosáhnout nedalo. I sám šéf týmu přiznal, že Leclerc ho svou jízdou příjemně překvapil.

Ve srovnání se startovními pozicemi si Carlos Sainz polepšil o jedno místo, ale Charles Leclerc dvě ztratil. Z tohoto hlediska to nebyl úspěšný závod. Frédéric Vasseur v rozhovoru pro Sky Sports F1 přiznal, že tak špatný den nečekal.

“Ne. Čekali jsme, že to bude možná lepší, když jsme startovali z první řady. V pátek jsme ukázali dobrý potenciál a Carlos měl dobré závodní tempo,” říká Frédéric Vasseur. “Charles to měl náročnější, na jeho autě jsme měli už od začátku problémy s brzdami, hlavně během prvních 20 kol.”

“Ztratil pozici na trati, potom jsme museli zastavit o něco dříve. Byl to těžký závod, ale jsem spokojený s Charlesovou prací. Nakonec získal čtvrté místo, což jsou pro tým i pro něj důležité body,” vyzdvihl jízdu monackého jezdce, kterému se neustále blokovala přední kola.

Jak se ukázalo, rozdíl mezi teplotami jeho předních brzd byl až 100 °C. Problémy se objevily už v prvním kole a provázely ho až do cíle. “V kvalifikaci jsme nic nezpozorovali. Auto je ještě stále v parc fermé. Mezi levou a pravou stranou byl ale teplotní rozdíl, což se nedá zvládnout.”

Vzhledem k okolnostem Leclerc odvedl skvělou práci a to samé můžeme říci i o Carlosovi Sainzovi. Španěl dokázal dostat jeden z Red Bullů alespoň pod malý tlak, což v současné éře Adriana Neweyho není vůbec samozřejmostí.

“Carlos předvedl fantastický výkon, protože dokázal držet krok s Checem,” pochválil Sainze jeho šéf. Následně vysvětlil, že Španěl v posledním stintu musel nasadit tvrdé pneumatiky. Ferrari se snažilo maximalizovat své šance na úspěch. “Věděli jsme, že budeme muset vsadit na jinou pneumatikovou strategii než Red Bull. Pokud bychom měli nějakou šanci, přišla by v závěru stintu. Celkově odvedl velmi dobrou práci, protože se stále soustředil na to, co bude pro nás optimální. Nestaral se, co dělají ostatní.”

Ztráta je už jen poloviční

Sečteno podtrženo, Ferrari ztratilo na nejrychlejšího muže 25,110 sekundy. Na toto manko se můžeme dívat dvěma optikami. Na jedné straně se ukázalo, že Nizozemec měl všechno suverénně pod kontrolou, ale zároveň se mu Ferrari přiblížilo.

“Nesmíme zapomenout, že loni jsme zaostali ne o 24, ale o 48 sekund. To znamená, že jsme naše manko zmenšili na polovinu,” zdůraznil Vasseur. “Vloni jsme s nimi na konci sezóny dokázali bojovat na některých závodech.”

Ferrari si od této sezóny slibuje lepší vývojové tempo, takže napínavé souboje Ferrari vs. Red Bull ještě mohou přijít. “Musíme být stejně soustředěni, pokračovat ve vývoji, postupovat, všímat si detailů. Tentokrát jsme neodvedli zrovna mega práci z operačního hlediska, protože jsme měli příliš mnoho problémů. Krok za krokem se ale musíme zlepšovat. Uvidíme za týden, v Džiddě nás čeká úplně jiný příběh.”