logo F1live.cz

Leclercova vysílačka pobavila fanoušky, inženýr ho totálně zmátl

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala23. 4. 2024

Komunikace mezi inženýrem a jezdcem je klíčová a ve zlomových momentech může znamenat rozdíl mezi vítězstvím a prohrou. Ferrari se za poslední roky výrazně zlepšilo, ale stále je co zdokonalovat. Ukázalo se to i na úsměvné vysílačkové výměně s Charlesem Leclercem.

Dvě kola před koncem závodu už Charles Leclerc nebojoval s nikým a jeho úkolem bylo jen dovézt monopost do cíle. Pomalu se blížil čas, kdy bylo třeba zhodnotit víkend, který Scuderii nevyšel podle představ, kdy se ve vysílačce ozval Leclercův inženýr Xavi Marcos Padros s překvapujícím požadavkem.

Na boxové zídce očividně chtěli získat další data, která by mohla po víkendu analyzovat a potenciálně by jim mohla pomoci před následujícími soutěžními víkendy. Inženýrovi se však nepodařilo dostatečně srozumitelně vysvětlit, co vlastně od Leclerce chce.

“V sedmé a osmé zatáčce zkus průjezd původní (original, pozn. red.) stopou, pro srovnání,” ozval se ve vysílačce Xavi Marcos Padros. Charles Leclerc však vůbec nepochopil, co se od něj žádá a zmohl se jen na překvapené: “Co?”

O pár zatáček později inženýr požadavek zopakoval. “Zkus původní stopu. Zatáčky 7 a 8.” Charles Leclerc si v kokpitu neuvědomil, že jeho inženýr použil anglické slovo “original” ve smyslu původní. “Nerozumím. Horizontální stopu? Co to je, dopekla?”

“Originální stopu. Takovou, jako na začátku závodu,” nevzdávala to druhá strana vysílačky, ale snad by udělala lépe, kdyby jezdci vysvětlila, aby zatáčku projel tak, jak ji projížděl s plně natankovaným autem.

CL: “Řekl jsi originální stopu?”
XMP: “Originální, ano.”
CL: “Co to, dopekla, znamená?”

V tuto chvíli Padros rezignoval. “Nech to tak. Toto je poslední kolo.”

Mimochodem, úplně bezproblémová nebyla komunikace ani na straně Carlose Sainze. Španěl se během druhého výjezdu bezpečnostního vozidla dožadoval informací o pneumatikách svých soupeřů, ale od inženýra Riccarda Adamiho je táhl jako z chlupaté deky. Kdyby taková výměna přišla v časově vypjatější chvíli a od ní by se odvíjelo nějaké strategické rozhodnutí, mohlo by to Scuderii stát i pozici.

Carlos Sainz: “Můžeš mi říct, jaké staré pneumatiky mají Lando, Checo a Charles? A také Russell za mnou?”
Riccardo Adami: “Lando je na podobně starých gumách jako Charles. Je mezi nimi rozdíl jen jednoho kola.”
CS: “Ricci, ve srovnání se mnou.”

RA: “Máš rozdíl tří kol ve srovnání s nimi, dvě ostré a jedno za bezpečnostním vozidlem.”
CS: “A Checo?”
RA: “Checo má stejné gumy jako Lando, zastavil o kolo později.”

Sainz čekal několik desítek vteřin, až si Adami buď vzpomněl na otázku o Russellovi, nebo v live timingu našel ten správný řádek.

“Safety car odejde v tomto kole. Russell je na tvrdé směsi, zastavil za bezpečnostním vozidlem,” nakonec prozradil Sainzovi Adami.