logo F1live.cz

Alpine slaví další dvojitý postup do Q3, Gaslyho dělila od třetí řady setina sekundy

Pierre Gasly
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 10. 2023

Tým Alpine dokonale zaplnil mezeru vzniklou po Aston Martinu. V Austinu se do Q3 dostalo jen pět týmů. V první polovině sezóny jsme byli zvyklí v Q3 pravidelně vidět minimálně Fernanda Alonsa, ale klesající forma Aston Martinu postupně otevírá dveře Alpinu. Pierre Gasly a Esteban Ocon sváděli v kvalifikaci v Texasu další nesmírně vyrovnaný souboj a na startu závodu se postaví do čtvrté řady.

I když Gasly s Oconem ztratili na šestého Verstappena a pátého Russella naprosté minimum, na konci dne je sedmé a osmé místo dobrý výsledek. Alpine se tak jako tak v Poháru konstruktérů nachází v zemi nikoho a celkové šesté místo má jisté. Ze všeho nejvíce tak potřebuje konzistentní výsledky a pravidelná umístění v nejlepší desítce.

“Byla to pro nás velmi dobrá hodina. Po těžké sezóně se nám podařilo podruhé v řadě postoupit do Q3, takže jsem velmi spokojen s výkonem. Aplikoval jsem dost agresivní přístup a na začátku Q1 zajel velmi dobré kolo, díky čemuž jsem mohl ušetřit jednu sadu pro Q3,” řekl po skončení kvalifikace Pierre Gasly.

“Z auta jsem měl velmi dobrý pocit, bylo dobře vyvážené a zajel jsem čisté závěrečné kolo. Celé pole bylo velmi vyrovnané. Myslím, že na Maxe a Georgea jsem ztratil jen jednu setinu sekundy. Pro náš tým je úžasné jen pomyslet, že můžeme bojovat o takové umístění,” dodal Gasly.

COTA je náročný okruh, který prověří všechny aspekty monopostu. O to více musí Alpine tento výsledek těšit. Gasly ztratil na Russella deset tisícin sekundy, na Verstappena jen dvě tisícinky, přičemž zhodnotil, že je s autem “velmi spokojený”.

Ocon nebyl po pátku nejspokojenější

Dobrý výsledek potvrdil i Gaslyho týmový kolega Esteban Ocon, i když ten byl po kvalifikaci méně spokojen. Jezdecká dvojice Alpinu patří k nejvyrovnanějším v startovním poli a kromě toho nemají tito dva pánové veselou společnou historii. Každá setinka a každé interní vítězství má svou cenu a po pátku odcházel jako poražený právě Esteban. Ztráta 65 tisícin sekundy znamená rozdíl mezi dobrým a špatným dnem.

“Nejsem úplně nejspokojenější,” přiznal po skončení kvalifikace Ocon. “V Q2 jsme byli v nejlepší pětce, což byl rozhodně skvělý pocit. Bohužel, v Q3 jsme ztratili trochu z našeho tempa. V posledním pokusu mi odcházely přední pneumatiky. Měl jsem k dispozici jen jednu čerstvou sadu pneumatik, což nebylo ideální.”

“Je to podobné jako v Kataru. Máme dobrou výchozí pozici pro nedělní závody, což je nejdůležitější a můžeme s tím být spokojeni. Před dvěma týdny jsme měli dobré první kolo a nakonec jsme získali body. Stejný cíl budeme mít i tento víkend,” dodal Ocon.