logo F1live.cz

Hülkenberg vzkazuje, aby se v továrně vzpamatovali: Takto se v F1 soutěžit nedá

Formula 1 2023: Mexico City GP
© AUTODROMO HERMANOS RODRIGUEZ, MEXICO – OCTOBER 29: Nico Hulkenberg, Haas VF-23, leads Logan Sargeant, Williams FW45 during the Mexico City GP at Autodromo Hermanos Rodriguez on Sunday October 29, 2023 in Mexico City, Mexico. (Photo by Mark Sutton / LAT Images)
Milan Kubala
Milan Kubala31. 10. 2023

Haas měl velká očekávání od svého nového balíčku, který si přivezl do USA. Zatím se ale zdá, že jeho vývoj, výroba a přeprava “za velkou louži” byly jen vyhozené peníze. Nico Hülkenberg po neútěšném závodě v Mexiku nenechal na svém týmu nit suchou.

Po sprintovém víkendu byl Haas ještě optimisticky naladěn. Jeden trénink stáji neumožnil optimálně nastavit svůj monopost, a tak všichni netrpělivě čekali, v jaké formě se americký celek předvede asi 1400 kilometrů jižněji. Nuže, ani v Mexiku to nebyla žádná sláva.

“Nedalo se tomu zabránit. Platíme za to, že jsme nepřinášeli vylepšení, že jsme nehledali výkon,” ukazuje prstem na neadekvátní vývojový program Nico Hülkenberg. “Doufáme, že to bude budíček pro každého člověka v továrně, protože takovýmto způsobem se v F1 prostě soutěžit nedá.”

Dělá Haas vůbec kroky vpřed? Německý závodník má pocit, že starší specifikace monopostu VF-23 by v Mexiku sklízela větší úspěch. “Pokud stará verze auta měla nějaké dobré charakteristiky, byla aspoň více-méně konkurenceschopná v nízkých rychlostech. Na této trati dominovaly pomalé úseky. Nevím, mám pocit, že stará specifikace by tu byla lepší. My se ale směrem do budoucna řítíme jednosměrkou.”

Kevin Magnussen vypadl po selhání zadního zavěšení, které “rozpálily” rozžhavené zadní brzdy. V případě Hülkenberga se zdálo, že by snad mohl bodovat. Zpočátku se pohyboval na hranici první desítky. “Bylo to fajn, otravoval jsem ostatní lidi. Jsem si jistý, že byli frustrovaní z toho, že tak dlouho hleděli na mé zadní křídlo. Aspoň to mě dnes potěšilo.”

Pak ale přišla červená vlajka. Bohužel, do cíle zbývalo příliš mnoho kol na to, aby Haas nestihl “sežrat” své jediné zbývající středně tvrdé pneumatiky. Americký tým tak trápí přesně stejné problémy jako po zbytek sezóny.

“Nico byl ve velmi dobré pozici na to, aby bodoval, ale pak přišla červená vlajka, která způsobila, že jsme v posledním stintu nedokázali udržet při životě naše pneumatiky,” poukázal na hlavní problém Hülkenbergova propadu Günther Steiner. “Naše auto nedokáže udržet život v pneumatikách jako jiné monoposty. Téměř celou délku závodu jsme dokázali bojovat, ale téměř nestačí.”

“Nehledě na to celý tým podal dobrý výkon a Nico jel fantasticky, když se snažil získat aspoň něco,” uzavřel neděli šéf Haasu.