logo F1live.cz

Nejsme ztracení, brání se Krack

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Tomáš Masár
Tomáš Masár1. 11. 2023

Aston Martin se s přibývajícími upgrady zdá být stále pomalejší. V americkém Austinu to bylo po zavedení posledního balíku novinek sice z hlediska tempa ještě celkem obstojné, ale v Mexiku se zelené monoposty obvykle pohybovali jenom na konci startovního pole. Kde hledat viníka? Možná se tým se sídlem v Silverstone skutečně vydal špatným vývojovým směrem? Že by „parta“ kolem Lawrenca Strolla nevěděla, co dělá? Tak to prý není. Mike Krack se proti takovým tvrzením razantně brání a říká, že v týmu dobře vědí, co dělají.

Nebylo tomu tak dávno, kdy Aston Martin díky Fernandu Alonsovi získával jedno pódium za druhým a byl největším aspirantem na druhé místo v Poháru konstruktérů. Po přechodu do druhé poloviny sezony však britskému týmu postupně začal docházet dech. Dnes týmu, jehož název proslavily – mimo jiné – filmy o Jamesovi Bondovi, patří až páté místo a začíná mít problémy s umísťováním se na bodech.

Aston Martin vypadá, jako by tápal. Mike Krack však tohle a podobné tvrzení odmítá a tvrdí, že i když to v současnosti tak nevypadá, jeho podřízení prý brzy přijdou na to, proč se černý kůň úvodní fáze sezony najednou tak trápí.

„Myslím si, že když jste ztraceni, házíte kostkou a zkoušíte věci, které nejsou rozumné. To však není náš případ,“ řekl 51letý Lucemburčan. „Vedeme velmi odborné technické diskuze, zvažujeme možnosti pro a proti a i když nechceme vstupovat do závodů z boxové uličky, je velmi důležité, abychom rozuměli tomu, co jsme zjistili, a následně přijali pragmatická rozhodnutí. Není to snadné, ale je to správný způsob, jak se posunout vpřed.“

Navzdory neochvějné víře ve vlastní tým Krack připouští, že problémům, kterým čelil Aston Martin v USA a Mexiku, bude potřeba co nejdříve přijít na kloub. Sekce s pomalými zatáčkami, kde se Aston v současnosti zvláště potýká, má i Brazílie a Abú Zabí, a pokud nechce být pátý tým šampionátu na těchto okruzích jenom do počtu, bude muset najít odpovědi na své otázky.

„V Austinském závodu jsme byli celkem spokojeni s tím, jak to dopadlo, ale pak přijdete do Mexika a nejste tam, kde si myslíte, že byste měli být. Auto se prostě nechová tak, jak očekáváte, že by mělo. Je to něco, co musíme vyřešit, protože existují i jiné tratě s nízkorychlostními zatáčkami a dalšími charakteristikami, takže je důležité rozumět tomu, co děláte.“

„Nejlepším řešením k pochopení věcí je vrátit se k něčemu, respektive porovnat to s něčím, co znáte. Z inženýrského hlediska jde o nejlepší přístup,“ uzavřel Krack.

Související zprávy