logo F1live.cz

Ve sprintu se jen rozdávají tresty, nic neznamená a nezajímá nás, prohlásil Alonso

Fernando Alonso
© Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 5. 2024

Aston Martin, zvláště ten v rukou Fernanda Alonsa, se v této sezóně zatím ukazuje jako spíše kvalifikační monopost. Zároveň je však velmi konzistentní. I v Miami se AMR24 zařadil přesně tam, kam byste tipovali. Lance Stroll tentokrát vystoupil ze svého stínu a porazil Fernanda Alonsa, který využil pokvalifikační rozhovor alespoň k tomu, aby pořádně zkritizoval F1 a FIA.

Stroll to ještě kromě toho udělal strategicky a SQ3 odjel na použité sadě pneumatik z tréninku. Přesto to dokázal vytáhnout na sedmé místo, což je jistě velmi slušný výsledek. Spokojený byl i Lance, i když před mikrofony nebyl o nic výmluvnější.

„Ano, bylo to na opotřebovaných pneumatikách. Určitě to byla dobrá kvalifikace. Zároveň jsem si pošetřil jednu sadu čerstvých měkkých gum na sobotní kvalifikaci. Doufejme, že dokážeme posbírat nějaké body ve sprintu,“ řekl po skončení pátečního programu Lance Stroll pro F1 TV.

Aston Martin přivezl do Miami vylepšené díly. Nejsou to až tak velké změny jako v případě McLarenu, ale kanadskému závodníkovi dodávají sebedůvěru před zbytkem víkendu. „Doufejme, že to pomůže. Uvidíme, co dokážeme v sobotu,“ řekl tradičně stručně Stroll.

Jeho týmový kolega Fernando Alonso má za sebou náročný den. V tréninku nebyl vůbec spokojený s chováním svého Aston Martinu a mechanici se v jeho autě „hrabali“ dost dlouho. Podle informací reportéra televize Sky Teda Kravitze sáhl tým po kompletní změně nastavení předního i zadního zavěšení a dokonce ani takový mazák jako Fernando nesršel v kvalifikaci bůhvíjakou sebedůvěrou.

„Určitě bylo obtížné číst úroveň přilnavosti na trati a změnu směsí pneumatik. Podmínky jsou však stejné pro všechny. Dostali jsme obě auta do SQ3, což byl náš cíl. Uvidíme, co přinese sobota,“ konstatoval Alonso.

Ten dostal po čínském sprintu pořádně tvrdý trest za pokus o předjížděcí manévr na Carlose Sainze. Aston Martin se toto rozhodnutí neúspěšně pokoušel zvrátit, což Alonsa zjevně dost rozladilo. Když dostal otázku, jaké očekává od svého auta tempo během sprintu na devatenáct kol, využil toho, aby pořádně zkritizoval rozhodnutí FIA.

„Ani nevím, protože jsme v tréninku neodjeli žádné závodní simulace. Sprint však beztak nic neznamená, zvláště když nemůžeme bojovat. Ať uděláme cokoli, dostaneme trest, takže sobota je den pro zábavu, i když my se nebudeme bavit, protože nás to nezajímá,“ prohlásil bez okolků Alonso.