logo F1live.cz

Když je kolega váš úhlavní nepřítel: Jak Ocon ohluchl při týmové režii

F_SIIIVXYAEltCL
© Twitter/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala19. 11. 2023

Esteban Ocon a Pierre Gasly byli kdysi velkými kamarády, ale to se v juniorských šampionátech změnilo. Svého největšího rivala našli i v Alpine, ale každý se alespoň snaží co nejlépe skrýt své pokusy zničit týmového kolegu. Esteban Ocon se o to v neděli pokusil dočasnou ztrátou sluchu.

Alpine měl v neděli našlápnuto na velmi slušný bodový zápis. Po 32 kolech v ulicích Las Vegas Pierre Gasly držel páté místo a Esteban Ocon jel těsně za ním na čerstvějších pneumatikách. Na Oconovi však bylo vidět, že se nechce jen nečinně vozit za svým krajanem. Útok rozjel i přesto, že ho stáj žádala o zachování formace.

Esteban Ocon to během rozhovoru pro Sky Sports vykreslil ve velmi zajímavých barvách. Prozradil, že příkaz týmu prostě neslyšel. „Bylo to dobré,“ okomentoval interní duel s Pierrem Gaslym. „Pierre byl v té době na starších pneumatikách. Mně řekli, abych držel pozice, ale v té době jsem nevěděl, že mám držet pozice.“

„Ve vysílačce jsem slyšel jen ‚pozice‘, protože když mi to řekli, tak jsem byl už uprostřed předjížděcího manévru. Samozřejmě, kdyby mě tým požádal o to, abych pozici vrátil, okamžitě bych to udělal,“ tvrdí rodák z Normandie.

Palubní záběry s vysílačkovou komunikací však naznačují, že Ocon přesně věděl, co dělá. Příkaz neútočit na Pierrea Gaslyho totiž přišel necelých deset sekund předtím, než se na cílové rovince dostal na úroveň týmového kolegy. V této chvíli upozorňujeme, že na záběrech z F1TV je vysílačka vždy zpožděná o přibližně sedm sekund.

„OK, Estebane, v tuto chvíli chceme, abys si držel pozici. Zatím si drž pozici a mysli na management pneumatik,“ kázal mu ve vysílačce inženýr.

Ocon v té chvíli na jeho slova nereagoval. Ozval se až o 40 sekund později, když byl už Gasly bezpečně za jeho zády. „Zopakuješ to?“

A i když Ocon takto šikovně obešel tým, nakonec bylo jeho rozhodnutí správné. Pierre Gasly se v podstatě až do cíle trápil s pneumatikami a postupně se propadával. Jeho pád se zastavil až v cíli, do kterého dorazil na jedenáctém místě.

Oconův závod vypadal úplně jinak než Gaslyho. Po startu ze šestnáctého místa se už po prvním kole ocitl v nejlepší osmičce a nakonec zaznamenal nejlepší výsledek sezóny, pokud nepočítáme jeho pódium z Monaka.

„Neměl jsem zrovna nejlepší start. Když jsem začal brzdit, auto začalo jít bokem. Viděl jsem, jak se všichni kloužou z trati a točí se. Získal jsem tam dost pozic. Když jsou podmínky takto náročné, objevují se příležitosti a my jsme se jich celkem dobře chopili,“ radoval se Esteban Ocon.

Závod tak hodnotí s úsměvem na tváři, konečně to přišlo. „Velmi jsem si to užil. Až doteď to byla šílená jízda. Nemohli jsme si ani vydechnout. Máme za sebou šest těžkých závodů, začalo se to asi v Singapuru,“ řekl už spokojenější Francouz. „Incidenty, vypadnutí, na stole jsme nechávali velké množství bodů… Dnes se to konečně zvrátilo. Je skvělé, že jsme nepřestali věřit, snažit se, šli jsme naplno. Tým odvedl skvělou práci ve včerejší kvalifikaci a i dnes v závodě. Zvládli jsme práci s pneumatikami, což rozhodlo.“

Ocon prozradil, že když si v cíli prohlížel gumy na jednotlivých monopostech, tak to vypadalo, jako by měl Alpine „ve srovnání s ostatními nové pneumatiky“.