logo F1live.cz

Posily na našem technickém oddělení nevyžadují obrat o 180 stupňů, zní z McLarenu

Lando Norris
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík25. 1. 2024

Technické oddělení McLarenu si v posledním roce připsalo na své konto obrovský úspěch, když vytvořilo skokana roku. Tým se z hlubin posunul až do boje o stupně vítězů. Od ledna 2024 už chodí do práce do Wokingu také bývalý hlavní designér Red Bullu Rob Marshall a šéf pro koncept monopostu Ferrari David Sanchez. Ti podle slov šéfa celého týmu potvrdili správnost směřování McLarenu.

Oba přišli do nového působiště s obrovskými znalostmi a zkušenostmi. Platí to hlavně o Marshallovi, který byl po Adrianovi Neweym a Pierrovi Wachém v podstatě třetím mužem technického oddělení Red Bullu. Ani on, ani David Sanchez však po svém příchodu nepřišli do největší kanceláře ve Wokingu se seznamem změn, které je třeba provést na novém monopostu MCL38.

„Vidíme, že přicházejí s dost velkými znalostmi, což není žádné překvapení,“ řekl šéf McLarenu Andrea Stella, jehož cituje Motorsport.com. „Pracovali pro velké týmy a podíleli se na velkých projektech. Vidíme, že se doplňují s našimi znalostmi a naším know-how.“

„Není to tak, že bychom museli obrátit věci o 180 stupňů. Místo toho nám říkají: ‚Můžeme dělat věci tímto způsobem, který trochu doplňuje to, co děláte vy.‘ V jistém smyslu to bylo docela osvěžující,“ řekl Stella.

V McLarenu tedy při návrhu monopostu nedojde k žádné palácové revoluci. Znalosti Marshalla a Sancheze se nevyužijí na úplný obrat v přístupu technického oddělení, místo toho se doplní se vším, co ve Wokingu zjistili od roku 2022. Avšak nejen to.

„Máme také možnost sledovat jejich osobní přístup. Lidé se díky nim mohou zúčastnit na fascinujících technických rozhovorech. Je v tom dynamika a energie, jsou v tom nápady, které proudí v naší organizaci,“ řekl šéf McLarenu.

„Máme auto na rok 2024 a už teď klademe základy pro vývoj monopostu na rok 2025. Kromě toho tu máme projekt pro rok 2026 s úplně novými technickými předpisy. Máme tedy hodně práce a přítomnost lidí tohoto kalibru ve vedení svých technických oddělení je velmi důležitá. Znamená to, že máme kapacitu a schopnosti na to, aby tyto tři velké projekty dostaly sílu potřebnou na špici Formule 1,“ dodal Stella.