logo F1live.cz

Jednám o prodloužení spolupráce s Alpinem, prozradil Gasly

Pierre Gasly
© Renault SAS
Tomáš Masár
Tomáš Masár8. 2. 2024

Zásluhou Lewise Hamiltona a jeho přestupu do Ferrari se na trhu s jezdci již brzy semele bitva o kvalitní a dostupné závodníky. Jedním z pilotů, který by si mohl kariérně polepšit, je také Pierre Gasly. Francouz však zřejmě setrvá v Alpine, se kterým jedná o prodloužení spolupráce.

Pierre Gasly sice nepatří k úplné špičce, ale je považován za jednoho z těch lepších závodníků startovního pole. Pro takový Mercedes by mohl být ideální náhradou za Lewise Hamiltona a týmovou dvojkou.

Francouz se však „změnit dres“ zřejmě nechystá. V rozhovoru po představení nového monopostu A524 totiž naznačil, že hodlá setrvat v Alpine, se kterým už usilovně jedná o prodloužení kontraktu.

„Pro většinu lidí byl Hamiltonův přestup překvapením,“ nechal se slyšet 28letý Francouz. „Změnila se tím pochopitelně situace na trhu s jezdci a začal šílený přestupní kolotoč. Já jsem však již rok součástí Alpinu. Znám projekt, na kterém pracuji a jednám o prodloužení smlouvy, která mi vyprší na konci roku.“

„Myslím si, že v mém případě je situace vcelku jasná. Momentálně mě zajímá jen to, čeho bude naše auto schopné. V konečném důsledku mi jde o to, abych se pohyboval vpředu. Věřím, že s Alpinem mi to bude umožněno. Mám 28 let, jsem v nejlepších letech, mám dostatek zkušeností a pracujem na to, abych byl vpředu. Chci bojovat o vítězství, pódia a pohybovat se na špici.“

Gasly je neochvějně přesvědčen o tom, že Alpine má na úspěch všechny správné nástroje. Stejně smýšlí podle všeho i jeho týmový kolega Esteban Ocon. I ten hodlá setrvat v Alpine, i když se zajímá o sedačku u Mercedesu.

„Vše je ve stádiu řešení. Rozhovory postupují,“ řekl Gasly. „Domnívam se, že se jednání zintenzivní po několika závodech – pokud se tak už nestalo. Já se však soustředím na závodění a na tento typ práce mám svůj právní tým. Zaměřuji se na to, abych si počínal co nejlépe po jezdecké stránce – to je to, na čem mi záleží. Chci podávat dobré výkony a vydat ze sebe absolutní maximum.“

„Pět set lidí pracovalo ve dne v noci na tom, aby bylo toto auto co nejlepší, je proto mou psí povinností vydupat z něj tolik, kolik se jen bude dát,“ dodal Gasly.