logo F1live.cz

Doohan sám sebe považuje za nejatraktivnějšího jezdce mimo F1. Australan chce místo na rok 2025

Jack Doohan
© LAT Images/Pirelli F1 Press Area
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík13. 2. 2024

Pokud jste šéf týmu Formule 1, který hledá atraktivního nováčka, pravděpodobně nevíte, komu dříve zavolat. Pravdou však je, že příliv mladíků do nejvyšší motoristické třídy v posledních letech ustal. Dva poslední šampioni Formule 2 se nedostali hned do Formule 1 a Oscarovi Piastrovi se to podařilo až s ročním zpožděním. Tento trend by rád zvrátil i junior Alpine Jack Doohan.

Australský mladík a syn motocyklové legendy Micka Doohana aspiruje na nejvyšší motoristickou třídu už pár let. Loni patřil k největším aspirantům na titul ve F2, ale úvod sezóny mu absolutně nevyšel a když se ve druhé polovině sezóny vzpamatoval, bylo už pozdě.

I když se nakonec umístil na skvělém třetím místě, více se mluvilo o jiných závodnících. V roce 2024 už Jacka Doohana ve Formuli 2 neuvidíme a 21letý rodák z Queenslandu se ujme role rezervního jezdce týmu Alpine. I když má nepochybně ty nejvyšší ambice, před sezónou 2024 spíše očekáváme, že na přestupovém trhu se objeví jména juniorů jako Oliver Bearman nebo Andrea Kimi Antonelli, nikoli Jack Doohan. On sám se však považuje za mimořádně atraktivní alternativu.

„Ze závodníků, kteří tam ještě neodjeli ani jediný závod, jsem určitě pilotem s největším počtem kilometrů v monopostu F1,“ prohlásil Doohan pro Motorsport.com. Pravděpodobně má i pravdu, protože toho v posledních letech najezdil na testech skutečně hodně. „Nebylo to přitom jen jedno kolo, ale závodní vzdálenosti, na vodě, na suchu, při vysokých i nízkých teplotách.“

„Začínám to tedy celé vnímat, což je určitě jen a jen atraktivní pro týmy Formule 1. Pro mě je momentálně jediným cílem místo na startovním roštu pro příští rok. Zároveň se chci ujistit, že odvádím svou práci na testech, protože i ty jsou velmi důležité,“ dodal Doohan.

V tomto roce očekáváme intenzivní dění na jezdeckém trhu. Aktivní bude i Alpine, který nemá na rok 2025 podepsanou smlouvu se žádným pilotem. Pierre Gasly a Esteban Ocon se přitom určitě budou rozhlížet po lepších místech, takže šéf Bruno Famin bude ostražitý. Spokojil by se s nováčkem z vlastní akademie?

„Jsem absolutně odhodlán,“ řekl Doohan o své touze být na startovním roštu v roce 2025. „Takový je můj plán a takový je plán pro mě, Bruna a tým. Momentálně mám s Alpinem podepsanou dlouhodobou smlouvu. Chci tu být. Pracuji pro tento tým už tři roky.“

„Všechny tváře jsou mi známé, máme dobré vazby, panuje tu dobrá atmosféra a dobrá morálka. Když naskočím do auta, budu se cítit jako doma. Těším se a doufám, že se mi to podaří,“ odkázal Doohan, jehož prioritou je přesvědčit šéfa týmu Alpine Bruna Famina, že je správným mužem, který dokáže nahradit Ocona nebo Gaslyho, pokud některý ze současných jezdců odejde.

Jacka čeká v roce 2024 bohatý testovací program. Něco podobného jako kdysi Oscara Piastriho, který z Alpinu nakonec odešel. „Jeden den odjedu v monopostu z roku 2021 a dalších devět dní v monopostu z roku 2022. Budou to pro mě celkem slušné kilometry,“ řekl Doohan o svých soukromých testech.

„Už jsem v autě strávil poměrně dost času. Cítím se připravený, podobně jako v Abú Zabí, když jsem vyskočil z Formule 2 a odjel první volný trénink ve Formuli 1. Byl jsem přitom jen půl desetiny za Pierrem,“ dodal australský mladík.