logo F1live.cz

Norris v zimě pracoval i na konzistentnosti výkonů v kvalifikaci

Lando Norris
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 2. 2024

Díky fantastické druhé polovině sezóny 2023 si mohli v McLarenu oddechnout. Tým se po letech ve středu pole zařadil mezi nejlepší, což výrazně pomohlo přesvědčit Landa Norrise, aby podepsal se stájí z Wokingu prodloužení smlouvy. Zak Brown a spol. tak učinili opravdu v hodině dvanácté, protože si dokážeme představit, že Mercedes by měl o Norrisovy služby obrovský zájem. Sezóna 2023 však nebyla pro anglického závodníka jen samé slunce a duha.

Lando čelil i problémům. Jistě, forma McLarenu vypadala více než slibně a tým udělal při vývoji obrovský krok vpřed, ale čekání britského mladíka na první vítězství trvá. Kromě toho udělal i několik chyb. Zatímco v ostatních letech je navzdory nezkušenosti dělal úplné minimum, v roce 2023 jich udělal hned několik v rozhodujících okamžicích.

Boje na čele jsou o něčem jiném než ve středu pole a na vlastní kůži to pocítil i Lando Norris. Ten měl loni problémy hlavně v kvalifikacích. Zatímco v závodním tempu převýšil týmového kolegu Oscara Piastriho, na jedno kolo to bylo hlavně v závěru sezóny poměrně vyrovnané.

Angličan při představení nového monopostu MCL38 prohlásil, že v zimě pracoval i na zlepšení své kvalifikační výkonnosti. „Byly to různé věci, nejen způsob jízdy, ale také způsob mé práce, jakým se snažím z auta vytěžit maximum během kola,“ řekl Norris.

„Snažil jsem se pochopit tyto charakteristiky, zkoušet je na simulátoru a také jsem se je pokoušel zlepšit. Někdy je však těžké zlepšovat různé věci, dokud skutečně nesedíte v autě. Řekl bych však, že jsem udělal vše, co jsem mohl – dokonce se snažím pracovat i na mentální stránce a každé oblasti, kterou mohu zlepšit,“ řekl Norris.

„Řekl bych však, že vaše zkušenost je pokaždé odlišná. Potřebujete nastoupit do auta a opět to zažít na vlastní kůži. Až pod tlakem těchto okamžiků to můžete skutečně vyzkoušet,“ řekl Norris.

Je to podobné jako práce s pneumatikami Pirelli, na kterou loni narazil Oscar Piastri. Potřebujete zkušenosti přímo na trati, abyste všechno pochopili a osvojili si vše potřebné. Podobně tak i Norris připomněl, abychom si počkali na Velkou cenu Bahrajnu. Až tam se prý ověří správnost cest, které si zvolil během zimní přípravy.

„Udělal jsem, co jsem mohl se vším, co mám, a s týmem, který mám kolem sebe. Řekl bych však, že to můžete jen těžko posoudit, dokud nepřijde první kvalifikace sezóny. Až tehdy se dozvíte, zda to fungovalo a jaké další věci by bylo potřeba udělat pro zlepšení v těchto oblastech,“ odkázal Norris.