logo F1live.cz

Díky Hamiltonovi bude Ferrari atraktivnější i pro Neweyho, myslí si Capelli

Adrian Newey
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 2. 2024

Teprve se dozvíme, jaké dalekosáhlé důsledky bude mít přestup Lewise Hamiltona do Ferrari. Sedminásobný šampion měl prý ve smlouvě s Mercedesem klauzuli, která mu znemožňuje přijít do nového týmu i s inženýry svého brzy bývalého zaměstnavatele, ale jeho jméno ve spojení se Scuderií je dostatečným lákadlem pro všechny. Podle bývalého pilota Ferrari Ivana Capelliho to platí i o Adrianovi Neweym.

Italský závodník zná geniálního konstruktéra více než dobře. Oba spolupracovali v týmu Leyton House, kde si Newey poprvé vyzkoušel funkci technického ředitele. Pilotem stáje byl tehdy i italský závodník Ivan Capelli, který později jezdil za Ferrari. Podle jeho slov přestup Lewise Hamiltona dalece přesáhne dění na závodních okruzích celého světa.

„Hamilton má obrovské zkušenosti a může být pro Ferrari důležitým přínosem,“ prohlásil Capelli pro AutoSprint. „Může nabídnout odlišné vize pro další plánování. Sám nebude mít na výkonnost výraznější vliv, protože on auto řídí, ale nekonstruuje ho. Mohl by však otevřít nové obzory některým inženýrům, kteří dosud o práci ve Ferrari neuvažovali.“

Právě tam směřují mnohé spekulace, které v posledních týdnech zaznívají v médiích. Sám Newey řekl, že mezi největší lítosti jeho kariéry patří Ferrari (kde nikdy nepracoval) a Lewis Hamilton (se kterým nikdy nepracoval). Nyní se mu otevírá cesta, jak to změnit. Naznačil to i Capelli.

„Hamilton dělá z Ferrari atraktivnější destinaci i pro inženýry. Především mluvím o Adrianovi Neweym. Sedminásobný mistr světa přichází do Maranella, což dává tušit, že se zde vytváří nová budoucnost. Kromě marketingu a obchodní návratnosti této investice si myslím, že právě toto je přidaná hodnota Hamiltona pro Ferrari. Věřím, že to je středobod celého přestupu,“ dodal Capelli.

Zní to velmi zajímavě a rozhodně bychom očekávali, že zájem o Ferrari stoupne i mezi britskými inženýry. Mnozí z nich už dosáhli těch největších úspěchů ve Formuli 1 a postavili mistrovská auta. Bude touha okusit atmosféru červeného týmu lákadlem nebo Ferrari už dávno není takovým magnetem jako v minulosti?

„Z informací, které jsem získal v posledních letech, je Adrian Newey mnohem lidskější, než když jsme spolu pracovali,“ řekl Capelli. „I já vidím, že je mnohem uvolněnější. Na technické oddělení Red Bullu už nechodí každý den, chodí tam dvakrát nebo třikrát do týdne.“

„Je to právě on, kdo v posledních 35 letech charakterizoval úspěchy tří různých týmů, Williamsu, McLarenu a Red Bullu. Působit ve Ferrari, možná s některými inženýry ze svého současného týmu, a dovést ho k vítězství, by bylo glorifikací jeho kariéry,“ prohlásil rodák z Milána.