logo F1live.cz

Bottas a Čou byli potěšeni chováním auta, sedí i korelace dat se simulátorem

Valtteri Bottas
© Sauber Media Hub
Milan Kubala
Milan Kubala21. 2. 2024

Sauber během mezi sezónní pauzy provedl řadu změn. Kromě jména, partnerů či lakování by však rád zaznamenal ještě další změnu ve výsledkové listině. Švýcarský tým má ambici odpoutat se od devátého místa v Poháru konstruktérů. Podaří se mu to? Bottas a Čou po prvních jízdách tvrdí, že cítí posun vpřed.

Pro tým z Hinwilu to byl úspěšný vstup do sezóny, zhodnotil po středě Valtteri Bottas. Fin absolvoval 68 kol, ke kterým Kuan-jü Čou přidal dalších 63. Je to tedy slušná dávka kilometrů, které proběhly bez větších komplikací.

“Měl jsem dobré ráno. Během prvního rána je nejdůležitější vyhnout se technickým problémům. V podstatě všechno jsme zvládli,” chválil hladký průběh jízd Valtteri Bottas. “V první den je důležité jet a trochu se seznámit s autem.”

Jaké jsou první výsledky tohoto seznamování? “Ve srovnání s minulým rokem určitě cítím zlepšení. Moje první pocity se navíc velmi podobají těm ze simulátoru. Alespoň tato korelace dat je taková, jaká by měla být. Z tohoto pohledu jsme odstartovali dobře. V následujících dnech se pustíme do ladění nastavení a hledání výkonu.”

“Určitě je to krok vpřed, ale krok vpřed udělali i ostatní. Otázkou je, kdo udělal největší,” pokračoval bývalý pilot Mercedesu, který během rozhovoru musel opravit reportérku, když chtěla jeho tým označit jako Sauber. Bottas se ohradil a připomněl krkolomný název týmu, který s úsměvem přednesl jak na soutěži v recitaci: “Ve skutečnosti je to Stake F1 Team Kick Sauber.”

Zimní přestávka byla dlouhá a návrat do kokpitu nebývá jednoduchý. Kuan-jü Čou prohlásil, že jeho krk je v pořádku, ale co jeho kolega? “Cítím se fajn. Fyzicky to není nejtěžší okruh, protože hlavně během dlouhých stintů máte málo gripu. Na začátek je to lehká destinace. Z návratu do auta máte vždy dobrý pocit. Užil jsem si to.”

Kuan-jü Čou před mikrofonem Bottasovi neodporoval. Po úvodním dni, který negativně ovlivnilo jen pár drobných zdržení při změnách nastavení, má dobrý pocit. “Soustředili jsme se na dlouhé jízdy a zkoušeli různá nastavení, abychom získali dobré dojmy z auta. S monopostem se ubíráme správným směrem. Určitě máme prostor na zlepšení, ale zatím to byl slibný den, během kterého jsme zvládli všechny testy.”

Sauber již před týdnem otestoval své nové auto, ale v rámci 200 kilometrů na nesoutěžních pneumatikách je těžší si vytvořit celkový dojem o monopostu. První čínský jezdec ve F1 však již vnímal určité náznaky, které se mu potvrdily.

“Podle mě jsme udělali pokrok. Již před týdnem během filmovacího dne jsme cítili výraznější změnu ve srovnání s minulým rokem. Zvolili jsme agresivní přístup, ale zatím vše funguje správně,” doplnil Čou. “Nezasáhly nás žádné nečekané problémy.”