logo F1live.cz

Nepomohla ani nálepka místo laku. Ocon přiznává, že Alpine může být na chvostu

Esteban Ocon
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 2. 2024

Tým Alpine byl dlouhá léta považován za jednoho z logických kandidátů na průnik mezi nejlepší. Je to tovární tým, který si vše navrhuje, vyrábí a přizpůsobuje sám. Není to tak, že by inženýři museli dělat kompromisy kvůli pohonné jednotce, převodovce či zavěšení, které si nakoupili od dodavatele. Alpine si vše vyrábí sám a přesto je podle pilota stáje Estebana Ocona kandidátem na vyřazení už v Q1.

Alpine A524 ničím neohromil. Fanoušky dost naštvala hlavně jeho vizáž, protože nové auto je sotva nalakované. Má to však logický důvod. Podle německého magazínu Auto Motor und Sport je nový monopost prostě příliš těžký. Ten kousek laku tedy může být rozdílem mezi průměrným výsledkem a hanbou.

Alpine přesto provedl jednu změnu na lakování, kterou se snažil zmírnit posměch. Ve třetí den předsezónních testů se tým pochlubil modře natřeným nosem. Alespoň na první pohled jsme si mysleli, že je natřený, dokud se neukázalo, že nejde o lak, ale jen o modrou nálepku.

Když musí tým dělat takové kompromisy, asi si dokážeme představit, jaký názor má na výkonnost nového auta a hlasy zvnitřku Alpine to jen potvrzují. „Pokud věci nepůjdou podle plánu, tak ano, jsem na to připraven,“ odpověděl Esteban Ocon před Velkou cenou Bahrajnu na otázku, zda je připraven na nejhorší. „Ještě jsme ale nejeli s autem v plném závodním nasazení.“

„Nevíme přesně, jak na tom jsme. Média nás pasují za nejhorší tým. Je to možné, protože jsme nedrželi krok s ostatními. Ale ještě není konec,“ vzkázal Ocon. „Tento rok se ještě bude hrát o hodně. Musím pokračovat a dál tlačit na pilu, protože při tak slabém začátku a při pohledu na vyjádření médií, mohu skončit a jednoduše odejít z paddocku hned teď. Ale to nejsem já.“

Monopost A524 byl kritizován jako pomalý, těžký a s nedostatkem přítlaku. Ocon však naznačil, že tým má ještě jeden problém, i když již neuvedl, o co jde. Možná to bude souviset s nedostatečným výkonem pohonné jednotky. „Jeden problém je větší než všechny ostatní. Většinu menších se nám podařilo odstranit během tří dnů předsezónních testů, což bylo dobré vidět,“ řekl francouzský závodník.

„Na jedno kolo byl pocit v autě dobrý z hlediska vyvážení. Identifikovali jsme však zřejmý problém, který budeme řešit. Bude to chvíli trvat. Jsem si jistý, že je ještě dost věcí, které můžeme zlepšit, ale vývoj bude trvat určitý čas,“ konstatoval Ocon.

Optimistou není ani Gasly

Od představení nového monopostu uplynulo v podstatě jen pár týdnů a v týmu pod vedením šéfa Bruna Famina je cítit poraženecká nálada. K svému týmovému kolegovi se přidal i Pierre Gasly, který přiznal, že Alpine s novým konceptem nesplnil své cíle a teď je nutné vše dohnat.

„Ano, některé z našich cílů jsme nesplnili v naplánovaném časovém harmonogramu, ale to ještě neznamená, že je v určitém okamžiku sezóny nemůžeme dosáhnout,“ řekl druhý Francouz v kokpitu Alpine. „Jsme soutěživí a nikdo není rád, když ho čeká náročný start. Nebylo to v plánu, ale taková je situace a musíme ji čelit společně jako tým.“

„Musíme se dívat dopředu a přijít s řešeními, protože víme, že nějaká řešení máme, ať už krátkodobá nebo střednědobá, a v této chvíli myslím jen na ně. Existuje vysvětlení, proč je situace taková. Na konci dne je však důležité jen to, jak rychle dokážeme zlepšit naše auto,“ uvedl Gasly.