logo F1live.cz

Red Bull to už nebude mít tak jednoduché, avizuje Vasseur

Frédéric Vasseur
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 3. 2024

Ferrari dostalo oba své monoposty do prvních dvou řad. Charles Leclerc odstartuje do sobotního závodu z druhého místa a Carlos Sainz ze čtvrtého. Zní to jako solidní výsledek, ale Scuderia v Q1 i ve Q2 vedla. Kromě toho se nedá ubránit dojmu, že kluci v červeném v kvalifikaci neudělali všechno perfektně.

Šéf stáje Frédéric Vasseur však nebyl po pátku příliš nespokojen. Ačkoliv ví, co bylo možné dosáhnout, faktem zůstává, že Red Bullu byl předpovídán mnohem větší náskok. Jak se nakonec ukázalo, Ferrari zajelo ve Q2 nejrychlejší čas celé kvalifikace, takže ve finálovém kole to určitě mohli poskládat lépe.

„V Q1 i v Q2 jsme byli na prvním místě, což vás vede k očekávání, že bychom mohli ovládnout i Q3, ale tak dobře to neskončilo, jelikož jsme v posledním kole nedokázali poskládat všechno dohromady,“ řekl šéf Ferrari Frédéric Vasseur. „Obecně však platí, že naše výkonnost byla slibná a po celou dobu jsme měli dobré tempo.“

„Byl to jen první krok celého víkendu. V sobotu se dozvíme, jaká je situace v závodním tempu. Jak jsme říkali již od začátku víkendu, je velmi těžké číst z předsezónních testů a stále nevíme absolutně nic o množství paliva jednotlivých týmů,“ konstatoval Vasseur.

Podle našich dosavadních informací usuzujeme, že Red Bull si udržel svůj náskok v závodním tempu. Porovnání jednotlivých monopostů s prázdnými nádržemi se zdá být poměrně vyrovnané, ale v závodním tempu bude mít tento tým podle většiny analýz stále nemalou převahu.

Koncem konců to potvrdil i sám pilot Ferrari Charles Leclerc, podle kterého bude náskok Red Bullu v závodech přinejlepším na podobné úrovni jako loni. Vasseur s tímto závěrem však ne úplně souhlasí. „Z toho, co jsme dosud viděli, je možné, že Red Bull už v tomto roce nebude v takové komfortní zóně jako loni,“ řekl francouzský manažer.

„Možná budou pod tlakem více týmů při strategických rozhodnutích a dokonce i při výběru nastavení. Před závodem se však chceme soustředit především na sebe. Chceme si ověřit, zda je auto konzistentnější při práci s pneumatikami – zatím se zdá, že ano. Pak uvidíme, jaký výsledek přivezeme domů. Prvním cílem je nenechat na stole žádné body,“ řekl Fred.