logo F1live.cz

Není to zas tak moc, říká Gasly o nadváze Alpinu

Pierre Gasly
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 3. 2024

Po Velké ceně Bahrajnu máme jasného kandidáta na první i poslední místo. Red Bull v rukou Maxe Verstappena ovládl dění na okruhu Sachír a tým Alpine absolutně vybouchl. Esteban Ocon a Pierre Gasly postoupili vpřed jen díky problémům Logana Sargeanta a Valtteriho Bottase. Jinak by obsadili poslední dvě místa.

„Tohle auto nezatáčí, tohle auto nerotuje a nemá absolutně žádnou trakci,“ prohlásil Pierre Gasly do vysílačky během nedělního závodu. Bylo to celkem dobré vysvědčení Alpinu, který na veřejnosti dostává od svých jezdců slova podpory a smutného realismu. Je jasné, že Gasly ani Ocon si nezavírají oči před situací v týmu, ale zároveň se ho snaží podporovat.

Podobně to udělal i Pierre Gasly v otázce nadváhy nového monopostu. Alpine A524 je sotva natřený, ale ten ošklivý vzhled mu teď vlastně i odpustíme. Vždyť, když tyto auta jedou na konci pole, tak je stejně vůbec nevidíme. Podle medializovaných informací však monopost ztrácí půl sekundy na kolo jen kvůli desetikilové nadváze a nedostatečnému výkonu pohonné jednotky. Přidejte k tomu aerodynamiku, která není ani zdaleka na úrovni Red Bullu, a v dnešní nesmírně vyrovnané Formuli 1 máte vystaráno na katastrofu.

„Ve skutečnosti to není tak moc,“ bagatelizoval Pierre Gasly nadváhu Alpinu. „Není to až tak špatné, jak jste řekli. Čas na kolo můžeme získat ve všech oblastech a při pohledu na rozestupy je jasné, že máme práci.“

„Záleží na všem a jak jste řekli, dvě kila navíc znamenají šest setin sekundy na kolo. A šest setin přinese rozdíl. Hmotnost se dá snížit, zlepšením šasi se dá získat výkonnost a časem přijdou vylepšení. Toto není pozice, ve které chceme být. Všichni jsme však na jedné lodi a pokusíme se z toho dostat vždy maximum,“ slíbil francouzský závodník.

Z vnějšího pohledu to vypadá, že Alpine se postupně rozpadá. V polovině minulého roku ve stáji proběhly čistky a nový management zatím udělal pořádně velký krok zpět. Pokud bylo vedení Renaultu nespokojené s působením Otmara Szafnauera, tak jsme zvědaví, co si asi tak myslí o Brunovi Faminovi.

Gasly však na veřejnosti nadále trvá na tom, že tým ví, co dělá. „Je více než jasné, kde se musíme zlepšit. Bohužel, nepřekvapilo nás, že nám chyběla výkonnost. Zatím však musíme odvádět to nejlepší s tím, co máme.“

„Víme, že se musíme zlepšit v mnoha oblastech; víme, že máme řešení, která přijdou v určitém okamžiku. Uvnitř týmu vidím hodně pozitivního. Zatím se to neprojevuje na trati, ale vím, že ze střednědobého a dlouhodobého hlediska se to projeví. Budeme pracovat dál, ale začátek roku nebude jednoduchý,“ řekl Gasly.