Třetímu tréninku kralovali jezdci Ferrari, Red Bullu a středně tvrdé pneumatiky
Závěrečný trénink na Velkou cenu Austrálie slibuje obrovskou kvalifikační zápletku. Na čele je to totiž nesmírně vyrovnané mezi Ferrari a Red Bullem, ale i mezi měkkými a středně tvrdými pneumatikami. Ve hře je mnoho proměnných. Zatím má však mírně navrch italská Scuderia.
Třetí trénink neprobíhal úplně standardně. Dokonce i patnáct minut před koncem jsme na čele měli Carlose Sainze, Charlese Leclerca, Maxe Verstappena a Sergia Péreze, což by nikoho nepřekvapilo, kdyby tato čtveřice jako jediná nezajela své top časy na středně tvrdých pneumatikách.
Na měkké směsi mělo několik týmů problémy se vůbec zlepšit. Max Verstappen zaskočeně ve vysílačce hlásil, že v rychlých zatáčkách není vůbec lepší než na středně tvrdých gumách, což se mu podařilo zlomit až při třetím pokusu na softech na úplném konci tréninku.
Charlesovi Leclercovi se však nedokázal vyrovnat. Dvojici na čele dělily dvě setiny sekundy, které předpovídají velmi vyrovnaný boj o pole position. V něm však budou hrát důležitou roli i rozhodnutí z hlediska pneumatik.
Sainzův třetí nejlepší čas, s nímž ztratil jen 0,077 sekundy, byl totiž už velmi starý a Španěl ho přidal na středně tvrdých pneumatikách. Pokud se do kvalifikace nezmění podmínky, někdo by se potenciálně mohl pokusit obětovat jednu středně tvrdou směs ve prospěch lepšího kvalifikačního výsledku. Oplatí se však něco takového riskovat před závodem? Nezapomeňme, kolik výjezdů bezpečnostního vozu jsme zde viděli před rokem…
Nesmíme však odpisovat ani Mercedes. Simulační jezdec Anthony Davidson po pátečních problémech a experimentování usedl do simulátoru, na němž podle Karuna Čandhoka odjel 191 kol. Jeho práce přinesla své ovoce. Lewis Hamilton se sice v první polovině tréninku pokaždé divil nad svou ztrátou na čelo, ale zároveň konstatoval, že z auta má lepší pocit. I díky tomu na konci obsadil čtvrté místo se ztrátou jedné desetiny. George Russell mu sekundoval z pátého místa.
Fernando Alonso dlouho nebyl spokojen s chováním přední části Aston Martinu AMR24. Deset minut před koncem tréninku mechanici dokončili změny v nastaveních předních závěsů, které, jak se zdá, zafungovaly. Inženýři však ještě musí přijít na to, zda tyto změny přinesou úspěch nejen v kvalifikaci, ale i v závodě.
Sergio Pérez patřil mezi ty jezdce, kteří se po prezutí ze středně tvrdé sady na měkkou zlepšili jen minimálně a nakonec skončil sedmý před domácím Oscarem Piastri, Lancem Strollem a Landem Norrisem.
V třetím tréninku jsme neviděli Logana Sargeanta. V Kanaďanově šasi už totiž seděl Alex Albon, jehož zničený monokok je už na cestě do továrny. Williams věří, že ho stihne opravit na Velkou cenu Japonska, ale v důsledku těchto oprav prý ani v Suzuce nebude mít náhradní třetí šasi…
3. trénink - GP Austrálie 2024
Jezdec | Tým | Čas | Ztráta | Kola | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:16,714 | 22 | |
2. | Max Verstappen | Red Bull | 1:16,734 | +0,020 | 28 |
3. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:16,791 | +0,077 | 20 |
4. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:16,806 | +0,092 | 20 |
5. | George Russell | Mercedes | 1:16,886 | +0,172 | 23 |
6. | Fernando Alonso | Aston Martin | 1:16,997 | +0,283 | 20 |
7. | Sergio Pérez | Red Bull | 1:17,014 | +0,300 | 28 |
8. | Oscar Piastri | McLaren | 1:17,087 | +0,373 | 19 |
9. | Lance Stroll | Aston Martin | 1:17,341 | +0,627 | 22 |
10. | Lando Norris | McLaren | 1:17,490 | +0,776 | 22 |
11. | Júki Cunoda | RB | 1:17,673 | +0,959 | 19 |
12. | Valtteri Bottas | Stake | 1:17,752 | +1,038 | 20 |
13. | Alex Albon | Williams | 1:17,759 | +1,045 | 23 |
14. | Kuan-jü Čou | Stake | 1:17,876 | +1,162 | 19 |
15. | Esteban Ocon | Alpine | 1:17,920 | +1,206 | 18 |
16. | Nico Hülkenberg | Haas | 1:17,941 | +1,227 | 17 |
17. | Kevin Magnussen | Haas | 1:17,961 | +1,247 | 18 |
18. | Daniel Ricciardo | RB | 1:17,963 | +1,249 | 20 |
19. | Pierre Gasly | Alpine | 1:18,390 | +1,676 | 19 |