logo F1live.cz

I mě štve, že říkám pořád to samé, odkázal frustrovaný Wolff

George Russell
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 3. 2024

Průběh sezóny, výsledky a vyjádření Mercedesu vypadají třetí rok po sobě velmi podobně, ale jejich problémy jsou odlišné. Celé to vypadá a působí velmi podobně a po dalším neúspěchu v australské kvalifikaci si i Toto Wolff uvědomil, že pokaždé opakuje to samé, ale jinak to prostě nejde.

Ferrari a McLaren opět jasně vpředu. Aston Martin a dokonce i RB představovali pro Mercedes vážnou hrozbu a nakonec to i potvrdili. Júki Cunoda a Lance Stroll společnými silami poslali předčasně pod sprchy Lewise Hamiltona a japonský mladík nebyl daleko od toho, aby na startu stál i před Georgem Russellem.

Je to další začarovaný kruh, z něhož není úniku, a po kvalifikaci si i šéf stáje Toto Wolff uvědomil, jak musí vypadat jeho rozhovory, které jsou z vnějšího pohledu pokaždé na jedno kopyto. „Je to únavné, protože ve třetím tréninku jsme byli do jedné desetiny za soupeři. Podmínky se mírně změnily, ale to není žádná výmluva. Prostě máme těžko ovladatelné auto, které se pohybuje ve velmi úzkém okně,“ vysvětlil opět zklamaný Rakušan.

„I já sám jsem naštvaný, že opakuji pořád to samé, ale prostě musíme pokračovat v práci a snažit se o zlepšení. Tohle není důsledek nedostatku snahy, ale prostě to nestačí,“ dodal Wolff.

Pokud to tedy není nedostatkem snahy, čím to je? Mluví se o všem možném, o nestabilní zadní části, nepředvídatelnosti, nefunkčních simulacích atd. Podle šéfa stáje však odpověď není jednoduchá. „Myslím si, že je to složitější. Je to o celkové interakci aerodynamiky, mechaniky a pneumatik. Musíme však sklonit hlavy, soustředit se a probojovat se přes to všechno,“ vyzval svůj tým Wolff.

Když se nad tím však zamyslíme a poté se podíváme na letošní Red Bull, který v sobě nese prvky loňského Mercedesu, možná by měl tým hledat řešení jinde než v aerodynamickém konceptu. Při pohledu na ztrátu na nejlepší je jasné, že Lewis Hamilton a George Russell nemohou pomýšlet na útok na nejlepší a uvědomuje si to i šéf stáje.

„Myslím si, že by bylo iluzorní mluvit o zmenšování ztráty na Red Bull v krátkodobém horizontu. Stále však věřím, že v tomto monopostu najdeme více. Při výkonech podobným těm dnes ráno vidíme, že nemáme špatné auto, ale stále vypadává a vrací se do výkonnostního okna. Musíme na tom pracovat,“ řekl Wolff.

Související zprávy