logo F1live.cz

Sprinty pomohou Scuderii přečkat do Imoly. Sainz: Dokud nepředstavíme nový balíček…

Carlos Sainz
© SF Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala2. 4. 2024

Závodní double Ferrari je první odměnou tvrdé práce technického oddělení Enrica Cardileho v Maranelle. Aby se však italský tým mohl pravidelně zapojovat do boje s Red Bullem, podle Carlose Sainze potřebuje představit nový aerodynamický balíček. Ani do té doby však nic není ztraceno; Sainzovi s Leclercem by měly pomoci sprintové víkendy.

První tři velké ceny potvrdily předsezónní předpoklady těch, kteří avizovali, že v čele bude Red Bull a jeho hlavním pronásledovatelem Scuderia Ferrari. Díky vypadnutí Maxe Verstappena v Melbourne jsou si oba týmy v šampionátech téměř vyrovnané, ale tato rovnost by nic neznamenala, kdyby Ferrari nepodalo tak dobrý výkon a nebyla by naděj, že během následujících víkendů se něco takového zopakuje.

„Naše auto o víkendu fungovalo opravdu dobře,“ prohlásil vítěz z Melbourne Carlos Sainz. Nezapomněl však upozornit, že v tuto chvíli je třeba zůstat nohama na zemi. „Bude obtížné udržet si toto tempo na všech okruzích, dokud nepřineseme vylepšení, se kterými smažeme ztrátu z Bahrajnu a Džiddy.“

„Nicméně, v Austrálii jsem měl už od prvního kola pocit, že toto auto má na vítězství v závodě. Dokonce i když byl Red Bull rychlý a získal pole position, tak jeho čas nebyl zcela mimo naše možnosti,“ všímá si pozitiva španělský závodník. „Na některých okruzích budeme silní stejně jako loni. Vypadá to tak, že letos je naše závodní rychlost na těchto tratích ještě lepší. Když to spojíme s naším vývojovým programem, doufám, že Red Bull dokážeme častěji vyzvat do boje.“

Podle zpráv z prostředí Scuderie pár menších vylepšení uvidíme už následující víkend v Suzuce, ale hlavní a tolik očekávaný balíček se na trati představí až v polovině května v domácí Imole. Podle insidera Ferrari Giuliana Duchessy půjde o velký krok vpřed, který podle dat ze simulátorů a větrného tunelu výrazně zdokonalí základní verzi monopostu SF-24.

Duchessa rovněž ve svém článku pro formu1a.uno konstatuje, že Ferrari se cíleně rozhodlo nový balíček nepředstavit už v Suzuce. Vzhledem k povzbuzujícím výkonům současné specifikace auta upřednostnilo pracovat na vylepšené verzi až do Velikonoc. Technické oddělení získá cenný čas k nalezení dalších stotinek sekundy.

Přečkat období do domácí Imoly mu navíc pomůže také kalendář. Před VC Emilia Romagna nás čekají tři destinace: Suzuka, Šanghaj a Miami. Helmut Marko už avizoval, že v Japonsku očekává dominanci Maxe Verstappena, ale následující dva sprintové víkendy mohou dopadnout úplně jinak.

Důkazem mají být páteční jízdy Ferrari. Italský tým působil během prvních dvou australských tréninků nejlepším dojmem ze všech. Simulátor funguje na jedničku a předvíkendové přípravy inženýrů z Maranella patří mezi nejlepší v paddocku. Nejde však o žádnou náhodu, ale spíše trend, který je patrný na několika velkých cenách. Podle zmíněného italského zdroje dokonce odborníci z australského paddocku konstatovali, že kdyby byl víkend v Melbourne sprintový, nikdo by se k Sainzovi a Leclercovi ani nepřiblížil.

Duchessa nakonec prozradil, že ve Ferrari už zkoumali řešení otvorů chlazení v bočnicích na styl Red Bullu, tedy se „stříškou“ na rozdíl od loňského řešení červených býků s prodlouženou spodní hranou. Zkoumání tohoto směru ve větrném tunelu však „nevedlo k pozitivním výsledkům“. Ferrari tak zůstane věrné své cestě.