logo F1live.cz

Stella o pokroku McLarenu: K odstranění slabostí potřebujeme 12 měsíců

Oscar Piastri
© LAT/McLaren
Milan Kubala
Milan Kubala2. 4. 2024

McLaren se během několika měsíců proměnil z největšího zklamání na největší překvapení. Tým pod vedením Andrey Stelly navázal na loňské úspěchy i nyní, ale jeho monopost ještě není stoprocentně připraven na všechny typy zatáček, podmínek a okolností. K tomu budou inženýři potřebovat ještě další rok, uvádí šéf týmu.

Lando Norris a Oscar Piastri se na začátku sezóny pohybují přibližně na stejných pozicích, na kterých zakončili rok 2023. Nový monopost s označením MCL38 totiž nikoho neoslnil nečekanými novinkami nebo velkou změnou konceptu. Výraznější změny se mají na autě objevit až během roku, kdy se papájoví plně pustí do odstraňování i posledních slabostí.

„Jsme nesmírně spokojeni s naším vývojovým tempem z posledních dvanácti měsíců. Řekl bych však, že budeme potřebovat dalších dvanáct měsíců vývoje, abychom měli auto, které bude silné s DRS a v dlouhých zatáčkách,“ míní Andrea Stella, šéf McLarenu.

Během těchto dvanácti měsíců se na monopostu objeví několik novinek. První balík by měl přijít kolem VC Miami nebo VC Emilia Romagna. „Okolo šesté nebo sedmé velké ceny bychom měli mít solidní balík novinek. Doufáme, že se několik z nich objeví i během sezóny. Abychom skutečně zlepšili naši výkonnost dostatečně a mohli říci, že už nemáme žádné slabosti, budeme k tomu potřebovat celou sezónu.“

Možná si při těchto slovech řeknete: Co se v McLarenu pokazilo, že inženýři potřebují dalších dvanáct měsíců? Nemohli to stihnout dříve? Vzhledem k problémům na začátku sezóny 2023 to až tak překvapivé není. Andrea Stella navíc zdůrazňuje, že ve vývoji v továrně nedošlo k žádnému selhání.

Všechno prostě chce čas. „Odstraňování slabostí je vývoj auta. Slabiny se neobjevují proto, že by se něco pokazilo. Nic se nepokazilo, jen auto ještě není dostatečně vyvinuté. Tyto aspekty se samy odhalují, jakmile zjistíte, že v dlouhých zatáčkách nejste dost silní nebo nejste dostatečně rychlí s DRS.“

„To je však důsledek vývoje. Kdybyste se mě zeptali, jak se auto chová, odpověděl bych, že velmi dobře. Chová se podle očekávání. Dělá přesně to, co od něho očekáváme na základě počítačového modelování,“ dodal Stella.